Niche = fractiune a unei populatii alcatuita din persoanele care au o anumita caracteristica, de regula mai redusa decat un segment de piata, si care pot fi atinsi prin intermediul unui singur vehicul publicitar, de regula cu o eficienta foarte mare.

Teoria ca teoria, dar ce implicatie poate avea aceasta simpla definitie in procesul de planning a unei campanii de online advertising? Tocmai una din caracteristicile fundamentale ale Internetului face ca segmentele foarte inguste de consumatori, sau nisele de piata cum le mai spun marketerii, sa fie nu numai usor de gasit cu ajutorului Internetului, dar si foarte eficient de atins utilizandu-se Internet advertisingul.

Fiecare site (din cele peste 20000 de site-uri romanesti) are un nume de domeniu (sau de subdomeniu macar). Acest nume este primul filtru si calea cea mai sigura sa definim o posibila nisa. Eexmple: efoto.ro - e clar o nisa e celor pasionati de fotografie; idieta.ro - o nisa a celor ce vor sa slabeasca; localuri.ro - o nisa a celor ce ies in oras si lista poate continua la nesfarsit.

Daca un advertiser isi stabileste un target de varsta (de exemplu 18-35), marea majoritate a site-urilor romanesti se suprapun cu acest target (cu mici exceptii notabile dealtfel). Aceasta suprapunere din pacate nu spune nimic despre modelul comportamental al clientului care acceseaza un site sau altul.

Ceea ce este pe site-ul respectiv este insa este crucial pentru advertiser: din 30 de site-uri de masini, www.autovit.ro este site-ul dedicat celor ce cauta anunturi de masini (si deci apreciat de companiile care vand masini), in vreme ce www.turatii.ro sau www.streetracing.ro ocupa felii mult mai subtiri dar si mai exacte referitoare la comportamentul utilizatorilor acestora: un producator de tuning sau un producator de anvelope, uleiuri sintetice sau instalatii audio de lux va gasi mult mai interesante site-urile www.streetracing.ro sau www.turatii.ro, in vreme ce un producator de uleiuri low-end sau premium probabil va alege www.masini.ro sau www.autoshow.ro, unde posesia de masini este mai mare si unde masa de cumparatori e mai mare.

Nisa se poate adanci si mai mult: pe un site specializat, o anumita sectiune poate fi interesanta pentru un advertiser: sectiunea Mobile a site-ului www.softpedia.com atrage deopotriva posesorii si doritorii de device-uri si gadgeturi mobile, in vreme ce sectiunea Mac atrage userii de computere Apple/Macintosh.

Principalul inconvenient al niselor identificabile pe site-urileInternet este reach-ul modest. Insa un advertiser istet va gasi suficiciente nise si metode de expunere a mesajului publicitar catre persoanele ce intentioneaza sau sunt deja consumatori ai produsului sau serviciului respectiv, pentru a acoperi cat mai bine piata potentiala din punct de vedere al expunerii media.