Dupa succesul fulminant inregistrat cu modelul CPC, Google ataca cu noi facilitati piata CPM. Imprumutand tehnica licitatiei cu care a spulberat practic concurenta pe piata text ad-urilor, Google face un pas important catre marile branduri care consuma publicitate online.

Sistemul permite practic advertiserilor sa decida costul maxim alocat pentru afisarea spotului respectiv. Mai mult, noua retea de site-uri care permite sistemul CPM poate fi selectata in adancime pentru ca advertiserii sa obtina maxim de eficienta: selectia site-urilor pe care ruleaza campania se poate edita in timp real, in funtie de performantele obtinute. Libertatea advertiserilor privind propriile campanii este sporita si de alte facilitati: targetarea geografica (la nivel de oras), alegerea formatului de banner si a pozitiei acestuia in layoutul paginii, precum si interzicerea unor site-uri (fie ale competitorilor directi din reteaua Google, fie pur si simplu a celor care nu sunt dorite din varii motive).

Principalul inconvenient al sistemului CPM de la Google este imposibilitatea calcularii a priori a pretului exact de achizitie sau a bugetului final pentru atingerea unui obiectiv dat, motiv pentru care analistii considera ca va exista o inertie a marilor branduri cu bugete clare de a folosi metoda.