Persoanele inca necunoscute care incearca sa fure datele personale ale clientilor BRD pentru a le goli apoi conturile s-au dezlantuit pur si simplu. Ieri a fost lansat al saselea atac informatic din aceasta luna, banca fiind pur si simplu asediata de tentativele de fraudare. Piratii informatici dau dovada de cinism si simt al umorului, fiecare nou atac fiind prezentat drept o noua masura de siguranta luata de BRD- Group Societe Generale ca urmare a atacurilor la care a fost supusa. Mai mult, pentru a-i convinge pe clientii on-line ai bancii sa le dea datele personale precum numarul de cont si codul PIN, atacatorii promit o polita de asigurare a conturilor bancare de pana in 50.000 euro.

Ca si in precedentele atacuri, piratii cibernetici folosesc o pagina de internet foarte bine realizata, care contine multe elemente specifice BRD, inclusiv linkuri la paginile de web originale ale bancii, clientii naivi putand fi foarte usor pacaliti. Pana in acest moment nu exista o evidenta a pierderilor provocate de aceste atacuri, dar este suficient ca la fiecare atac sa fi existat un singur client care sa-si fi oferit codul PIN pentru ca prejudiciile sa se ridice la ordinul sutelor de mii de euro. Mailul trimis ieri in numele BRD facea referire la un atac produs luni, cu doar o zi inainte, dovada a faptului ca ne aflam in fata unei campanii concentrate, bine organizate, prin care clientii on-line ai bancii sunt efectiv bombardati cu aceste mesaje, nefiind exclus faptul ca unii sa devina pur si simplu dezorientati de multitudinea "avansurilor" ce li se fac si sa renunte chiar la serviciile bancare. Reprezentantii BRD au declarat inca de la inceputul acestor atacuri gen "phishing"(prin care se "pescuieste" codul PIN al unui client al bancii, pentru a i se goli ulterior contul) nu au afectat in nici un fel sistemul de securitate al bancii. Si asta pentru ca acest gen de frauda presupune inselarea increderii persoanelor carora li se trimit mailurile, prin asumarea identitatii false a BRD. Banca a facut pana acum plangere penala de fiecare data cand astfel de atacuri au avut loc, dar este aproape imposibila identificarea piratilor cibernetici. Atacul de ieri a fost lansat de pe adresa de mail [email protected] si continea un link catre brd-romania.net, care solicita clientilor datele personale ale conturilor. Spre deosebire de alte dati, cand site-ul pirat menit sa fure datele clientilor era blocat in cateva ore, aseara acesta era inca utilizabil. Cu doar o zi inainte, un alt atac de tip "phishing" era lansat de pe adresa de mail [email protected], iar linkul menit sa fure datele utilizatorilor de servicii bancare ai BRD era accesscont-brd.net. Si atunci, falsii reprezentanti ai BRD isi motivau gestul prin masurile de siguranta impuse de un atac anterior, astfel incat fiecare tentativa de fraudare devine un pretext pentru urmatoarea. Reprezentantii bancii isi atentioneaza inca o data clientii sa nu dezvaluie niciodata, sub nici o forma, datele personale, aducandu-le aminte ca nici macar banca nu are dreptul sa stie codul PIN. Directorul BRD Constanta, Bogdan Niculescu, ne-a declarat ca, din fericire, nici un constantean nu a cazut pana acum victima acestor atacuri.