mediafax.ro: ZIUA PAMÂNTULUI, celebrata de Google printr-un Doodle special
Google marcheaza Ziua Pamantului prin intermediul unor logouri speciale care afiseaza animale din diverse colturi ale lumii: o vulpe, o broasca testoasa, un elefant, un urs polar si o caracatita.
In fiecare an, pe 22 aprilie se sarbatoreste Ziua Pamantului/ Earth Day, instituita in Statele Unite ale Americii intr-o perioada in care a inceput sa se vorbeasca din ce in ce mai des despre mediul inconjurator.
Ziua Pamantului a fost proclamata de senatorul american Gaylord Nelson in anul 1970, cu scopul de a trezi interesul clasei politice fata de mediu, un subiect ignorat. Ziua Pamantului a fost celebrata in primul an de circa 20 de milioane de cetateni americani, mare parte dintre ei tineri si foarte tineri.
Dupa doua decenii, in anul 1990, peste 200 milioane de persoane din 141 de tari au transformat Ziua Pamantului intr-o manifestare de amploare in istoria omenirii, prin alaturarea lor in dorinta de a milita pentru un viitor mai bun al planetei.
In anul 2009, Organizatia Natiunilor Unite (ONU) a declarat ziua de 22 aprilie ca sarbatoare oficiala a planetei Pamant si expresie comuna a dorintei tuturor de a construi o societate stabila, pentru un viitor mai curat si mai verde.
Ziua Pamantului a avut un rol important in popularizarea problemelor de mediu. De altfel, a fost infiintata si o organizatie - Earth Day Organization, care are in prezent filiale in peste 192 de tari.
In prezent, aproximativ un miliard de oameni din toata lumea sarbatoresc Ziua Pamantului pe 22 aprilie, numeroase comunitati organizand chiar o saptamana intreaga de manifestari dedicate mediului inconjurator.
Google isi modifica ocazional logoul pentru a marca diferite evenimente speciale sau pentru a omagia personalitati ale culturii universale.
Primul doodle - o reprezentare ocazionala a logoului Google afisata pe prima pagina a motorului de cautare - a aparut in 1998, cand fondatorii Google Larry Page si Sergey Brin au participat la festivalul Burning Man din desertul Nevada si au pus emblema evenimentului in spatele logoului Google pentru a anunta utilizatorii ca vor fi plecati in acea perioada. De atunci au fost create peste 1.000 de "doodle"-uri pentru paginile de start ale Google din intreaga lume.