Arenait.ro : De ce avem nevoie de cutie la garantia produselor electronice?

Suntem in 2013 si vanzatorii cer, in continuare, pastrarea cutiei la produsele electronice, fie ca e vorba de un flash drive pe USB cat o unghie sau un televizor LCD cu diagonala de 2.2 metri. Eu inca nu inteleg logica acestei cerinte, din punctul de vedere al cumparatorului, pentru ca noi luam produsul, nu cutia lui. Si da, exista produse care vin si in punga, mai sunt putine, dar inca exista.
Trecand peste faptul ca vad utilitatea pentru ei, pentru vanzatori, atunci cand trebuie sa trimita produsele defecte la service, un alt motiv bun nu cred ca exista. Insa si problema asta se poate rezolva. Cate produse poti avea in service intr-o luna? 10, 20, 100? Bun, cumperi 100 de cutii de diverse dimensiuni si ai rezolvat problema, poate sa vina omul cu produsul in plasa, in mana sau in buzunar.
Un articol bun, si un exemplu clar de ce nu e ok sa pastram toate cutiile,poate fi cititi pe sebastianbargau.ro. Ramane insa intrebarea: exista o lege care sa specifice ca ai nevoie de cutie pentru a putea beneficia de garantie? Sau, daca in contractul de garantie semnat cu vanzatorul, nu cu producatorul, e specificat asta atunci gata, trebuie sa pastram cutia. Se poate face ceva in sensul asta? Nu de alta, dar nu putem sa ne cumparam case si apartamente cu n + 1 camere, unde +1 e pentru cutii.