In urma demersului Asociatiei pentru Tehnologie si Internet (APTI) pe langa autoritatile romane pentru modificarea taxei pentru publicitatea pe Internet, Parlamentul a votat in data de 24 mai 2005 modificarile cerute de aceasta asociatie la Codul Fiscal.

In articoul 270 din Codul Fiscal se prevedea ca pentru publicitatea prin alte mijloace de informare in masa scrise si audiovizuale sa se perceapa o taxa locala intre 1 si 3% care trebuia sa fie varsata in contul primariilor. Acest articol ambiguu, in care Internetul nu era in mod clar specificat ca mijloc de informare in masa, a facut ca unii detinatori de spatii publicitare pe Internet sa perceapa clientilor aceasta taxa, altii nu, generand confuzie si deregland o piata si asa prea mica in comparatie cu alte tari si cu potentialul urias pe care il are.

Comisia de Buget si Finante a Camerei Deputatilor a acceptat modificarea art. 270 in sensul ca:
55. Alineatul (11) al articolului 270 va avea urmãtorul cuprins:
(11) Publicitatea realizatã prin mijloace de informare in masã scrise ºi audiovizuale, in sensul prezentului articol, corespunde activitãþilor agenþilor de publicitate potrivit Clasificãrii activitãþilor din economia naþionalã - CAEN, cu modificãrile ulterioare, respectiv publicitatea realizatã prin ziare ºi alte tipãrituri, precum ºi prin radio, televiziune ºi Internet.”

Documentul integral poate fi vizualizat aici, iar aceasta decizie de modificare, care elimina aceasta taxa aberanta, va intra in vigoare in momentul publicarii in Monitorul Oficial.