HotNews.ro: Romanii, primul loc in Europa in ceea ce priveste timpul petrecut zilnic in fata televizorului - 5 ore si jumatate, in medie

Romania detine recordul european in ceea ce priveste timpul petrecut in fata televizorului, cu o medie de 5 ore si 30 de minute pe zi si pe persoana, potrivit unui studiu efectuat de institutul francez Mediametrie, citat de AFP.
Ancheta "Un an de televiziune in lume", ale carei rezultate au fost prezentate joi, arata ca in 2012 telespectatorii din intreaga lume s-au uitat zilnic la televizor, in medie, 3 ore si 17 minute, cu un minut in plus fata de 2011.
Cu 3 ore si 55 de minute petrecute in fata televizorului, europenii inregistreaza cel mai puternic avans (+7 minute). Fapt notabil, potrivit studiului care acopera 107 tari, "statele cele mai afectate de criza economica inregistreaza durate de vizionare si progresiile cele mai puternice".
Dupa Romania, pe locul doi se afla Grecia (4 ore si 33 de minute, crestere de 5 minute fata de 2011) si Spania (4 ore si 6 minute, crestere de 7 minute).
In Statele Unite, timpul petrecut in fata televizorului a ramas stabil, usor sub 5 ore pe zi.
Cifrele au fost sustinute de evenimente sportive mondiale. Astfel, ceremoniile de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Londra au batut recordul de audienta in Europa, ca si in Statele Unite, unde 42,5 milioane de telespectatori au urmarit acest eveniment pe NBC.
Din cele 315 milioane de americani, 112 milioane au urmarit Superbowl, in timp ce in China 192 de milioane au asistat la televiziunea CCTV1 la Festivalul Primaverii, una dintre principalele sarbatori ale tarii.
2012 a marcat, de asemenea, si o revenire puternica a divertismentului, care a reprezentat 41% dintre programele cele mai performante, fata de 38% pentru fictiune.
"Apetitul telespectatorilor din intreaga lume pentru cautarea de talente, in special talente muzicale, nu se dezminte", precizeaza Mediametrie.
Turcia isi confirma si ea expansiunea internationala, cu telenovelele sale.
Marea Britanie si-a confirmat pozitia a doua in clasamentul exportatorilor de programe, dupa Statele Unite, in parte gratie serialelor gen drama si politiste. "Downton Abbey" a fost vandut astfel in peste o suta de tari.