AmosNews: Maidanezii romani fac inconjurul lumii pe trecerea de pietoni

Cine si-ar fi putut inchipui ca maidanezii nostri vor deveni vedete pe intreg mapamondul? Nu a fost nevoie decat de un spot de 30 de secunde cu imagini reale cu catei care traverseaza regulamentar, pe trecerea de pietoni, pentru ca o lume intreaga sa reactioneze la unul dintre cele mai creative mesaje de educare lansate de Politia Rutiera Romana. Sloganul "Daca ei pot, toata lumea poate. Traversati prin locurile marcate" a fost tradus in peste 20 de limbi straine, generand peste 245 de articole in presa internationala si peste 100 de materiale in presa din Romania. Totul fara nicio sustinere prin media buying.
Campania a ajuns in 45 de tari de pe 5 continente si s-a propagat pe multe site-uri de stiri, site-uri de video sharing, pe bloguri si pe retele sociale. Spotul are pana in acest moment peste 110.000 de vizualizari in mediul online. Ţarile unde au aparut cele mai multe articole sunt: Iran, Japonia, Brazilia, China, Grecia, Italia, Franta, Spania, Venezuela si Emiratele Arabe Unite. Printre site-urile internationale care au publicat stiri despre campania cu caini se numara: afp.com, discovery.com, arabnews.com, france24.com, news24.com, lastampa.it, uknewsyahoo.com, greek24.com, ilmondo.it, iar printre cele romanesti: hotnews.ro, evz.ro, libertatea.ro, gandul.info, zf.ro, digi24.ro, academiacatavencu.ro, adevarul.ro, cancan.ro, etc.
La noi, spotul este difuzat pe 15 statii TV in regim de campanie sociala, iar pana in acest moment 67,4% din populatia tarii l-a vazut cel putin o data pe TV (adica 12.825.000 de oameni). Totodata, campania a beneficiat de materiale dedicate in buletinele de stiri din prime-time de pe marile posturi nationale: Pro TV, Antena 3 si Romania TV, dar a fost dezbatuta si pe posturile locale de televiziune.
Si RATB sustine cu difuzari pro-bono acest spot care ruleaza in 500 de autobuze din Capitala, permitand astfel cainilor sa predea lectii de comportament rutier pentru cel putin 500.000 de calatori zilnic.
Majoritatea comentariilor din toata lumea demonstreaza inca o data ca insight-ul care a stat la baza campaniei nu este doar adevarat, ci si international valabil.
Spotul "Cainii" a fost realizat pro-bono de Next Advertising pentru Politia Rutiera cu scopul de a responsabiliza pietonii cu privire la riscurile nerespectarii regulilor de circulatie. Toate personajele si imaginile sunt reale. Nimic nu este trucat, scenele s-au filmat exact asa cum au fost pandite si surprinse cu telefoanele mobile.