Romania intra in criza de timp, UEFA pregateste controalele in vederea EURO 2020. Solutia: 2.300 km de autostrada in 3 ani / sport.ro
Romania ar trebui sa se pregateasca pentru demararea unui mega proiect care presupune dezvoltarea infrastructurii si a stadioanelor de fotbal in vederea gazduirii unor meciuri de la Campionatul European din 2020, insa lucrurile stau pe loc. Din acest motiv, continua Mircea Sandu sa avertizeze, UEFA se poate razgandi.
Nici n-au inceput macar pregatirile pentru Euro 2020 si totul se poate transforma intr-un esec!
Bucurestiul a fost desemnat oras gazda la turneul final al Campionatului European din 2020 in urma cu o buna bucata de vreme, iar bucuria de la acea vreme a autoritatilor, dar si a fanilor a fost una mare.
UEFA a atribuit capitalei Romaniei dreptul de a fi gazda mai multor partide din faza grupelor Europeanului din 2020, insa cu o conditie: aceea a demararii unor ample proiecte de dezvoltare a infrastructurii si a modernizarii mai multor arene din capitala si din imprejurimi, incluzand celelalte trei mari stadioane ale Bucurestiului - Ghencea, Giulesti si Stefan cel Mare.
Romania s-a angajat sa construiasca pana la 2.300 de kilometri de autostrada pana in 2019, dar si o magistrala de metrou care sa lege centrul Bucurestiului de aeroportul Otopeni - Henri Coanda.
Numai ca totul a ramas doar pe hartie. La mai bine de un an de la momentul in care Platini scotea din plic numele Bucurestiului, in Romania situatia arata la fel. Ba chiar mai rau, pentru ca absurdul a ajuns la un nou nivel odata cu decizia de demolare a unei autostrazi construite gresit.
In aceste conditii, pentru a evita o rusine de proportii, Romania va trebui sa construiasca in 3 ani cat nu a construit in 25.
Mircea Sandu spune ca din 2016 controalele UEFA vor fi periodice, astfel ca autoritatile fie se apuca de treaba, fie pierd organizarea EURO 2020.
"Nu doar ca am facut parte din Comisia Interguvernamentala care s-a ocupat de obtinerea meciurilor de la EURO, ci am si initiat-o. In ultima perioada nu m-au mai contactat insa. Nu stiu ce au facut, dar e o mare eroare din partea lor ca nu m-au consultat. Vreau, totusi, sa mentionez ca am lucrat foarte bine cu Gabi Oprea. A raspuns prezent de fiecare data cand am avut nevoie.
Lucrurile stau in felul urmator. Cand am initiat acest proiect si m-am luptat sa-l castigam, m-am gandit ca vom reusi sa dezvoltam infrastructura sportiva, prin constructia unor stadionae noi, dar si cea a tarii, prin constructia unor autostrazi si a metroului. Eu m-am gandit ca vom putea dezvolta putin si sectorul hotelier. Acum, mingea este in terenul autoritatilor, ele trebuie sa spuna daca vom termina la timp.
UEFA are ochii larg deschisi inca de acum. Largi de tot! Forul continental va incepe inspectiile in 2016 pentru a vedea in ce stadiu suntem cu lucrarile atat de infrasctructura sportiva cat si in celelalte sectoare.
Inspectiile UEFA in toate cele 13 tari se vor face din 3 in 3 luni. Daca nu suntem in grafic cu lucrarile, UEFA va lua o decizie. Statul si-a luat anumite angajamente ca va termina lucrarile pana la EURO 2020.
Cred ca vom reusi sa construim stadioanele la timp, nu stiu restul. National Arena nu are nicio problema majora, sunt doar mici lucruri care pot fi corectate usor", a spus Mircea Sandu intr-un interviu acordat ziare.com