ADEVARUL: Politistul care anunta pe Facebook pozitia radarului dezvaluie cum incearca soferii sa scape de amenzi: Eu te amendez, iar tu platesti! (Autoare: Laura Gal)
Politistul rutier din Bihor devenit celebru dupa ce a postat pe Facebook selfie-uri in care anunta prezenta radarului in trafic este cosmarul soferilor profesionisti care incearca sa scape de cozile de pe DN1, din Vama Bors, intrand pe drumuri interzise ca sa poata iesi mai repede din tara prin Vama Bors.
- Au ajuns sa-mi scrie pe Facebook. Sa ma intrebe daca nu m-am mutat cu serviciul. Cand le spun ca sunt tot acolo, imi raspund ca raman in coloana, povesteste amuzat agentul sef adjunct Sebastian Drimbe.
Subofiterul are 34 ani si lucreaza la Postul de Politie Bors, o comuna cu un trafic aglomerat din cauza TIR-urilor care traverseaza localitatea, indreptandu-se spre Vama Bors ori revenind in tara. Cu soferii profesionisti are, de altfel, si cele mai multe probleme caci oamenii incearca sa scurteze drumul spre frontiera trecand prin sat, desi pe un panou scrie clar ca limita maxima de greutate admisa pe respectivul drum este de 5 tone.

Taticul, copilul, seful

- Pentru noi e o problema, pentru ca pe drumurile comunale e o limitare de 5 tone si nu au ce cauta prin sat, nemultumesc oamenii din localitate, care vor liniste, nu sa le treaca 100 de camioane pe sub geam, spune subofiterul.
Cand sunt opriti, toti vin cu justificari. In urma cu cateva saptamani, un sofer de TIR a incercat sa-l imbuneze sustinand ca face ultima cursa si ocoleste prin sat pentru ca tocmai i-a murit tatal.
- Imi spui tu, mie, ca ti-a murit tatal si mai faci o cursa? Am stat, am verificat 20 de minute informatia respectiva, mi s-a confirmat ca nu este asa si l-am sanctionat conform prevederilor legale, explica Drimbe.
Un alt sofer de TIR, prins tot pe drumul comunal, a vrut sa-l induplece spunandu-i ca se grabeste pentru ca si-a internat fetita la spital.
- Ok, si noi suntem oameni, avem copii, probleme si intelegem. Dar, am verificat, din nou informatia respectiva, care nu s-a confirmat. Avea copii, dar ultima oara fusese la spital cu ei in urma cu 6 luni. Fetita nu era internata. Inventeaza orice ca sa ne sensibilizeze. I-am spus: Domnule, trebuia sa fii cinstit, sa spui, domnule, am pornit mai tarziu, ca am o cursa urgenta, m-a trimis seful acum seara, intelegeam. Noi nu suntem bau bau.

Flagrant la spagar

Politistul recunoaste ca a avut si numeroase cazuri in care soferii au vrut sa-i ofere spaga ca sa nu-i sanctioneze iar la un moment dat, in decembrie 2017, a si denuntat tentativa la Directia Generala Anticoruptie. Mituitorul era un oradean pe care l-a prins baut si fara permis la volanul unui tractor neinmatriculat, si care i-a oferit 1.000 lei sa nu-i faca dosar penal.
- Omul a incercat si nu i-a mers, ca sa zic pe scurt, spune politistul.
Pentru dovedirea faptei, colegii sai de la Serviciul Anticoruptie au organizat o actiune de prindere in flagrant iar oradeanului i-a fost intocmit dosar penal pentru dare de mita. Omul si-a recunoscut fapta si, in primavara acestui an, a semnat un acord de recunoastere a vinovatiei, alegandu-se cu o condamnare la 1 an si 4 luni de inchisoare cu suspendare.
Ne intelegem.
- Oamenii incearca. Domnule, hai sa ne-ntelegem!, asta e vorba lor. Eu le explic frumos ca ne intelegem, nu e nicio problema: eu le scriu procesul-verbal, iar ei merg si platesc amenda. Pentru ca asta e legea. Nu le rupe nimeni capul, acum au 15 zile ca sa plateasca jumatate din minimul amenzii. Ei spun ca au gresit. Dar e o greseala voita faptul ca tu nu stai in coloana si vii prin sat. Exista riscul sa imi lovesti un copil care se da pe bicicleta, tu treci cu 80 de kilometri pe ora cu camionul de 40 de tone pe un drum ingust, chiar si pe trotuar se poate dezechilibra cineva, crapa peretele caselor.
Tot in timp ce patrula in trafic i-a venit si ideea de a conversa cu soferii prin intermediul grupurilor destinate acestora de pe Facebook, unde, de cateva luni, a devenit o prezenta obisnuita postand sfaturi, noutati legislative, teste rutiere, ba chiar si dojene si fotografii cu urmarile unor accidente rutiere, devenind in scurt timp initiator de conversatii.
- Trebuie sa vada urmarile unor neglijente, sa inteleaga ca legea-i lege, regulile sunt reguli si trebuie respectate pentru ca e mai bine pentru toata lumea, explica el.

Sursa: adev.ro