Senatorul Haralambie Vochitoiu a sustinut o declaratie politica intitulata: Podul peste Dunare la Calarasi Silistra. Puteti citi in continuare textul integral al declaratiei politice.
Am urmarit cu mare atentie reuniunea comuna a Guvernelor Romaniei si Republicii Bulgaria, din 24 aprilie a.c. desfasurata la Craiova, unde s-a discutat printre altele, si despre noul pod peste Dunare dintre Romania si Bulgaria.
Pentru ca in urma acestui eveniment nu este clar unde va fi construit viitorul pod, permiteti-mi sa reiau argumentele aduse de primarul Calarasiului, Daniel Stefan Dragulin, dintr-o mai veche scrisoare deschisa adresata premierului Victor Ponta.
Iata argumentele obiective pentru un pod peste Dunare la Calarasi- Silistra:
1. Orasele Calarasi si Silistra sunt localitati mijlocii dupa criteriul populatiei (65.000 de locuitori, respectiv 42.000 de locuitori).
2. Proiectul construirii podului la Calarasi-Silistra dateza din anul 2007.
3. Identificarea acestui amplasament apare si in Strategia Dunarii realizata si publicata in anul 2010 de Comisia Europeana.
4. Calarasiul are pozitionarea cea mai favorabila in reteaua de transport rutier fiind una dintre putinele localitati din Romania amplasata pe doua coridoare de transport european: IV si VII.
5. Podul Calarasi-Silistra ar face parte din magistrala Istanbul-Sumen-Chisinau-Odesa-Kiev.
6. Din punct de vedere financiar amplasare podului la Calarasi ar avea costuri mai mici de realizare decat alte locatii propuse.
7. Podul ar conecta municipiul Calarasi cu Constanta si cu Silistra, existand astfel posibilitatea eliminarii blocajelor din sezonul estival de pe Autostrada A2.
8. Exista un studiu de fezabilitate pentru ocolirea municipiului Calarasi prin intermediului unei Sosele moderne de centura care sa faca legatura nemijlocita a podului cu Autostrada A2.
9. Acest drum este deosebit de important pentru Municipiul Calarasi, deoarece face legatura intre DN3 Calarasi - Bucuresti, DN21 Calarasi - Slobozia si DN3B Calarasi - Fetesti, si face tranzitul intre Bulgaria si Moldova, Ucraina.
10. In fine, podul ar realiza interconectarea retelelor de transport fluviale si rutiere la Coridoarele Pan-europene de transport IV si VII, reprezentate in judetul Calarasi de Autostrada A2 si fluviul Dunarea.
Podul Giurgiu - Ruse asigura conectarea partii centrale a Romaniei, si in special a Capitalei tarii cu sudul Uniunii Europene (Bulgaria, Grecia, Cipru). Podul de la Calafat - Vidin asigura conectarea partii de vest a Romaniei. Un pod peste Dunare amplasat la Calarasi - Silistra va conecta partea de est a Romaniei la sudul Europei.
Orice alta locatie nu numai ca nu va aduce niciun beneficiu suplimentar Romaniei, dar va obliga partea de est sa foloseasca rute ocolitoare (cel mai probabil prin Giurgiu si in niciun caz prin Turnu Magurele) pentru traversarea Dunarii. Acest lucru va adauga dificultati suplimentare in calea comertului, in special dintre fostul spatiu sovietic, actual candidat la integrare Europeana (Ucraina, Moldova), si Turcia, facand ca Romania sa piarda o alta oportunitate economica.
Fata de cele prezentate mai sus, in numele senatorilor UNPR va rog, domnule Prim Ministru, sa analizati situatia reala existenta precum si perspectiva deosebit de favorabila a acestei decizii urmare careia amplasamentul viitorului pod peste Fluviul Dunarea, intre Romania si Bulgaria, sa fie in zona transfrontaliera Calarasi-Silistra.
La cele de mai sus, amintesc si recenta Declaratie-apel catre guvernanti, a autoritatilor locale din Shumen si Calarasi, pentru finantarea noului pod peste Dunare la Calarasi- Silistra.
Pentru calaraseni, podul peste Dunare este un vis maret. Ma raliez mesajului comun transmis de calaraseni si silistreni guvernelor Romaniei si Bulgariei: viitorul pod ce va lega Romania de Bulgaria sa se construiasca intre Calarasi si Silistra.
Prin constructia acestui pod peste Dunare, municipiul Calarasi va cunoaste o dezvoltare fara precedent in urmatorii ani. Sper ca ratiunea si argumentele obiective ale avantajelor unui pod la Calarasi "Silistra vor avea castig de cauza in fata unor optiuni subiective