Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ieri, in portul Constanta, ca taxele portuare percepute in Romania sunt mai mari decat cele din tarile vecine si ca se cauta solutii pentru diminuarea acestora. Afirmatia lui Berceanu a venit in urma unei sedinte care a durat mai bine de ora, in spatele usilor inchise, intre reprezentantii Companiei Nationale Administratia Porturilor Matritime Constanta (CNAPMC), ministrul Transporturilor si presedintele Traian Basescu. Seful statului a fost cel care a atras atentia asupra faptului ca santierele maritime romanesti pierd foarte multe contracte din cauza taxelor foarte mari. "S-a facut si o prezentare a taxelor din porturile turcesti, din Croatia, si altele similare si s-a constatat ca taxele de la noi sunt semnificativ mai mari si s-a propus gasirea unor modalitati pentru reducerea lor, avand in vedere ca prognozele indica un reviriment inca de la sfarsitul acestui an in domeniul reparatiilor navale, pe plan mondial. Avem si un termen scurt, pana la jumatatea saptamanii viitoare, de a intocmi o documentatie, pentru a lua decizia, ulterior, legata de cuantumul cu care vom putea reduce aceste taxe portuare", a declarat ministrul Transporturilor la finalul sedintei de lucru. Berceanu a spus ca un armator tebuie sa achite in prezent nu mai putin de 11 taxe pentru o banala reparatie a unei nave, pretul final ridicandu-se pe 23. 000 de euro, in timp ce in celelalte tari nu depaseste 12-13. 000 de euro. Reprezentantii CNAPMC au declarat ca in zilele urmatoare vor prezenta o varianta de reduceri de taxe in acest domeniu, care pot ajunge pana la 50%. Un alt subiect al discutiilor a vizat conflictul dintre ArcelorMittal Galati si operatorul portuar Comvex. Comvex acuza conducerea ArcelorMittal ca importa minereul necesar prin Bulgaria, si nu prin portul Constanta, la preturi mult mai mari. Berceanu a precizat ca Traian Basescu este la curent cu aceasta problema si ca luna viitoare se va realiza o analiza amanuntita a acestui subiect, in cadrul unor discutii la care va participa si conducerea AcelorMittal. (Cristian ANTON)