SEXUALITATEA ESTE ABSTRACTA ORI DE CATE ORI ESTE EXPLOATATA SAU FORTATA
Alan Watts (n. 6 ianuarie 1915, d. 16 noiembrie 1973) a fost un filozof si scriitor de origine britanica, autorul unei carti celebre: The Way of Zen (Calea Zen)
Privita ca o colectie de lucruri separate, lumea este o creatie a gandirii. Maya (masuratoarea si clasificarea), reprezinta o operatiune mentala, fiind deci mama (mata) unei conceptii complet abstracte despre natura, o conceptie iluzorie, in sensul ca natura nu este impartita astfel decat in mintea individului. Mare parte din gandirea indiana a cazut si ea in capcana pe care ar fi trebuit s-o evite. Ea a interpretat maya ca pe o iluzie a simturilor, mai degraba, decat ca pe o ILUZIE A GANDIRII CE SE PROIECTEAZA PRIN SIMTURI. Iar prin faptul ca ea cauta eliberarea de experienta senzoriala, cade pentru a doua oara victima a iluziei - maya. Ea a uitat ca simturile sunt inocente si ca AUTOAMAGIREA ESTE OPERA GANDULUI SI A IMAGINATIEI. Din cauza unor asemenea confuzii, nu ne e foarte clar cum anume senzualitatea si sexualitatea pot deveni cu adevarat maya, mai precis, cand mintea cauta in natura mai mult decat poate ea sa ofere, cand aspecte izolate ale naturii sunt urmarite intr-o tentativa de a stoarce din ele o viata de bucurie fara tristete sau de placere fara suferinta. Astfel, dorinta de experiente sexuale este maya cand este o pata pe creier, cand este o FOAME CE PROVINE EXCLUSIV DIN VOINTA SI DIN IMAGINATIE, la care organismul raspunde reticent sau nu raspunde deloc. Conceptiile idealizate si la moda asupra frumusetii feminine sunt maya cand, asa cum se intampla deseori, ele nu au prea multa legatura cu formele reale ale femeilor. Dragostea este maya cand este vorba despre o indragostire de indragostire, mai degraba, decat o relatie cu o anumita femeie. Maya este deci Femeia in abstract. In acest sens, sexualitatea este abstracta ori de cate ori este exploatata sau fortata, cand este o goana deliberata, premeditata si totusi necontrolata dupa extaz, pentru a compensa lipsa extazului in toate celelalte sfere ale vietii. Extazul sau depasirea de sine este complementul natural al unei relatii depline, in care experimentam identitatea launtrica dintre noi insine si lume. Dar cand aceasta relatie este absconsa, iar individul se simte ca un crampei de constiinta mereu in asediu, experienta lui emotionala este foarte marginita si arida, precum persoana abstracta cu care el a invatat sa se identifice. Astfel, actul sexual ramane bresa predilecta prin care poate iesi din impas, reprezentand un scurt interval cand individul se depaseste pe sine si cedeaza constient in fata spontaneitatii propriului organism. Prin urmare, se asteapta ca actul sexual sa compenseze deficitul de spontaneitate din toate celelalte domenii ale vietii, fiind deci abstras si net diferentiat de alte experiente, ca deliciul suprem. O asemenea sexualitate abstracta reprezinta asadar rezultatul inevitabil al unui stil de personalitate fortat si studiat.