STIRISTUL: Lansarea ARO Camarad. Bolidul care pune din nou Romania pe harta! L-au readus la viata niste copii, iar acum este un 4X4 modern.
Istoria uzinei Aro incepe in anul 1895!Cum au reusit acesti copii, ceea ce nu a reusit statul? Sa readuca la viata un simbol al mandriei si puterii romanesti! ARO a fost una din marcile de succes ale romanilor de dinainte de 1989. Insa din pacate, dupa 1989, la fel ca in marea majoritate a intreprinderilor romanesti, ARO a ajuns sa fie vanduta la fier vechi. Si astfel ARO a ajuns la lada de gunoi a economiei noastre. Mai exista totusi o speranta, ca noul val al tinerilor nostri va face sa reapara la lumina aceasta marca. Astfel un grup de studenti din cadrul Facultatii de Mecanica au realizat conceptul unui vehicul off-road. Acesta a fost construit pe sasiul unui vechi Aro si se numeste iAro Camarad (an/2014).P roiectul masinii de teren al studentilor de la Mecanica, a inceput in urma cu doi ani iar realizarea lui s-a finalizat anul acesta. Dupa ce au schitat conceptul s-au apucat de construirea lui de la zero, trecand cu bine peste momentele in care au existat piedici care ar fi putut sa ii opreasca. Entuziastii studentii au fost indrumati de un profesor al Facultatii si astfel au reusit sa materializeze schitele. Au avut nevoie de un Aro cu sasiu lung, pe care l-au dezmembrat si pe care l-au modificat. Rezultatul final s-a numit iAro Camarad si a fost prezentat ca lucrare de licenta pentru tinerii studenti. Apreciat la nivelul facultatii si rasplatit cu o medalie de aur la salonul de inventica, proiectul unui automobil romanesc de tip SUV renascut sub brandul Aro este inca de domeniul fantasticului.

xxx

ARO (Auto Romania) a fost un producator de vehicule de teren din Campulung-Muscel, Romania. Si-a inceput productia in 1957 si a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care doua treimi au fost exportate in peste 110 tari (inainte de 1989 90% din producție a fost exportata). Automobilul de teren a iesit din fabricatie in anul 2003 in Romania. In Cehia, Aro s-a fabricat pana in 2013. Istoria uzinei Aro incepe in anul 1895 cand, datorita amplasamentului propice, se construia o fabrica de hartie si celuloza a companiei Letea Bacau. Fabrica si-a incetat activitatea in 1899 iar in 1933 a fost dezafectata. Intre anii 1941 - 1944 locul a fost folosit ca depozit pentru materiale de catre armata iar din 1944 timp de aproape un an aici a functionat o sectie de pale de elice pentru avion apartinand Fabricii I.A.R. Brasov. Intre anii 1945 - 1950 aici s-au executat reparatii ale mijloacelor de transport ce apartineau armatelor romane si ruse. Dupa 1950, timp de 3 ani s-au produs lacate, vermorele si pompe de stropit pentru agricultura si viticultura. In 1953 fabrica s-a reprofilat pe productia de motociclete, producand un numar total de 12 unitati din modelul IMS 53.Din anul 1957 incep sa se produca piese de schimb auto (cutii de viteze si motoare), an care coincide cu demararea fabricarii autoturismelor de teren IMS 57, M59 si M461.(sursa:iasi365.ro /wikipedia.ro)

(Sursa: stiristul.com)