Recent, hotelul Caro a gazduit petrecerea de inaugurare a noului concept hotelier. Cu o tematica interbelica, care i-a transpus pe invitati in timpul in care Hotel Caro era Fabrica de Glucoza, evenimentul a fost o ocazie prin care s-au dezvaluit zonele care au fost renovate, pastrand esenta si autenticitatea locului.
Inconjurat de un peisaj luxuriant si incluzand toate serviciile necesare pentru a te simti ca in vacanta, hotelul Caro, prin noua etapa de modernizare, redefineste standardele hoteliere. Timp de un an a durat renovarea a 4.200 de mp cu o investitie de 3 milioane de euro, in care s-au modernizat holurile si 85 de camere ale hotelului. Rezultatul: un nou Caro ce impresioneaza prin designul autentic si prin beneficiile moderne pe care le ofera.
Cum hotelul Caro, cunoscut pana in 1948 ca Fabrica de Fabrica Nationala de Glucoza reprezinta un simbol al Bucurestiului, proiectul de modernizare nu trebuia sa afecteze identitatea arhitecturala pe care si-a mentinut-o in timp.
”Fara indoiala, provocarea principala a fost la nivelul automatizarii camerelor, insensul adaptarii proiectului la stilul architectural al hotelului", explica Octavian Lazar, director si proprietar al complexului hotelier Caro Hotels.
Cu un trecut industrial marcat de evenimente istorice, Hotelul Caro s-a dezvoltat treptat, incepand cu perioada interbelica. Sa mentii autenticitatea unui spatiu care a luat nastere in 1902 a fost cu siguranta o misiune complexa. Peretii fostei Fabrici de Glucoza au fost martorii multor capitole din istoria romaneasca, de aceea a fost necesara conservarea elementelor definitorii ale cladirii.
Construita in zece ani, cu capital belgian, Fabrica de Glucoza si-a pus amprenta in istoria Romaniei. In anii '30, capatase deja o importanta sporita in contextul economic national, fiind inclusa pe lista obiectivelor demne de a fi vizitate de viitorul rege Mihai I, lucru care s-a si intamplat in aprilie 1940. La un an distanta, fabrica se militarizeaza in timpul guvernarii maresalului Ion Antonescu si la cativa ani dupa (1948) se nationalizeaza, devenind si mai profund implicata in procesele economice initiate de noul regim. In perioada comunista, accidentul nuclear de la Cernobil afecteaza indirect si functionarea fabricii, aceasta intrand in vizorul Elenei Ceausescu.
Fiind o conversie a unei fabrici din perioada interbelica, etapa de renovare a hotelului a tinut cont de istoria locului si s-a creat o imbinare armonioasa intre elementele industriale si elemente contemporane, pentru a sustine autenticitatea locului, in contextul actual al designului de interior.
Ca o calatorie in timp, reinterpretata in peisajul contemporan, hotelul Caro se afla la intersectia dintre business si leisure, devenind o destinatie premium pentru evenimente si activitati corporate, dar si pentru recreere la cel mai inalt nivel.
"Aici, toti oaspetii nostri intalnesc istoria bogata a acestui loc si pot profita de cele mai noi tehnologii in mijlocul naturii. Acest lucru face ca acest loc sa fie unic. Noul Caro este povestea pe care nu ati mai vazut-o, dar pe care o veti trai cu placere. In esenta hotelului Caro sta motto-ul Â'Munceste din greu, distreaza-te si impartaseste natura cu prietenii!", il descrie Octavian Lazar.
Cum hotelul Caro este un business de familie, cele 84 de camere renovate aduc progresul tehnologic in contextul conservarii unui stil architectural autentic, care sa aminteasca de trecutul sau industrial, autohton. S-au pus in valoare elementele industriale prin elemente naturale, cum e lemnul de stejar, pielea naturala si s-au inclus noile sisteme tehnologice care repozitioneaza hotelul Caro pe harta celor mai ofertante hoteluri din Bucuresti.
Prin incorporarea celor mai noi tehnologii, Caro devine unul dintre cele mai moderne hoteluri. De la sisteme de lumini automate (prin senzori), incalzire in pardoseala, instalatii de climatizare moderne, pana la digitalizarea controlului asupra functionalitatilor camerei (prin sistemul BMS*), pentru a maximiza confortul, hotelul Caro marcheaza o noua etapa pe piata locala.
Mai mult, ca o noutate pe piata romaneasca, prin acest proiect, oaspetii hotelului vor putea, pe langa controul digitalizat al camerei, sa faca si check-in-ul de la distanta, avand posibilitatea de a intra in camera folosind telefonul mobil, iar accesul inparcare se va face doar pe baza numarului auto recunoscut de sistemul de acces.
Aflat intr-un continuu proces de reinventare, etapa urmatoare de modernizare va avea loc in 2019, cand se va pune accentul pe renovarea si redecorarea unor sali de conferinta din cadrul complexului, realizarea unei receptii mai mici, dar multifunctionale si actualizarea restaurantului cu specific romanesc, Clasic.