4Tuning.ro informeaza: Masini pe care nu trebuie sa le cumperi niciodata la mana a doua
- BMW-urile vechi cu motorizari in 4 cilindri
- Orice model Fiat produs intre 2000 si 2010
- Daciile Logan care au fost taximetre
Atunci cand vrei sa-ti cumperi o masina la mana a doua e bine sa stii ce modele trebuie sa ocolesti. Dincolo de preferintele personale, de tipul caroseriei si de banii pe care ii ai in buzunar, mai sunt cateva aspecte pe care trebuie sa le iei in calcul. Va spuneam intr-un articol mai vechi ce masini trebuie ocolite cu orice pret, de la cumpararea la mana a doua. Atunci va spuneam de masinile cu volan pe dreapta, de cele inmatriculate in Bulgaria, de cele italienesti produse inainte de 2004, marcile Saab si Volvo cumparate din Romania de noi, automobile britanice precum Rover sau MG, limuzine scumpe modele mai vechi, masini modificate si alte cateva. Aceste categorii sunt inca valabile in zilele noastre, adica merita ocolite daca tii cu adevarat la banii investiti intr-un vehicul. Insa mai adaugam cateva categorii proaspete.

BMW-urile vechi cu motorizari in 4 cilindri

Nu conteaza daca e model E30, E36 sau E46, aceste BMW-uri Seria 3 au un singur pacat: motorizarile mici. Mai exact, discutam de variantele 316 sau 318, dotate cu motorizari in 4 pistoane. Despre care stie toata lumea ca nu au fost cele mai reusite ale producatorului bavarez. Insa dincolo de acest aspect, atunci cand vrei o asemenea masina, ai toate sansele din lume sa dai peste un exemplar hartanit. Deoarece fostii proprietari, in ciuda cailor putere putini de sub capota, au trait mereu cu impresia ca detin o masina de curse. Si au rupt in doua masinile. De fapt, daca te uiti in jurul tau, toti acei teribilisti care se cred zmeii soselelor, nu sunt BMW-urile cu motoare de 2.5 sau 2.8, ci aceste specimene care isi bat joc de motoarele mici. Si nu credem ca iti doresti sa cumperi ruinele altora.

Orice model Fiat produs intre 2000 si 2010

Oricine stie ca masinile italienesti nu sunt cele mai fiabile. Mai ales cele care se vand la mana a doua, trecute prin multe la viata lor. Insa pe langa problema materialelor de slaba calitate, pe care se pare ca italienii nu au de gand sa o rezolve nici in zilele noastre, vorbim de probleme absolut halucinante, la care nu te-ai gandi niciodata. Si asta pentru ca modele precum Fiat Punto, Grande Punto, Albea sau Linea au fost dezvoltate in graba, de niste ingineri nu foarte harnici. Si o sa va dam exemple reale: arcurile de la suspensie rupte la toate cele 4 roti, alternator spart, difuzoare audio arse, etriere de frana crapate, furtune de apa coapte in doar 3 ani, instalatie electrica fara regulator de tensiune care arde becurile saptamanal, si lista poate continua. Speram doar ca in ultimii ani italienii si-au cam revenit si au inceput sa umble putin si la calitate, dar si la fiabilitate.

Niciun autoturism adus din Anglia sau Irlanda

Trecand peste faptul ca masinile aduse din Anglia au volan pe dreapta, dar cu toate astea pot fi inmatriculate legal in Romania, acest aspect fiind dezbatut in articolul trecut, aceste automobile au alte probleme. In primul rand, ele sunt cumparate in general de romani plecati la munca in tarile respective. Romani care, atunci cand cumpara o masina, au un singur gand: sa faca economie la bani. Motiv pentru care ei vor achizitiona cele mai ieftine masini de pe piata pe care le carpesc cum pot ca sa ajunga cu ele in tara. In al doilea rand, majoritatea marcilor care vin din tarile britanice sunt BMW, Mercedes sau Audi, modele de lux, premium, bine dotate, dar cu ceva vechime, masini la care au visat toata viata romanasii si pe care au dat sume infime in Anglia, din cauza asigurarilor costisitoare. De ce sa nu cumperi vreo limuzina cu numere de Anglia? Pentru ca asigurarea costa mult si romanii nu o fac. Fara asigurare nu se face revizia periodica. Asa ca cine stie cand au vazut ultima oara acele masini o revizie cum trebuie? Nu degeaba majoritatea sunt niste rable.

Daciile Logan care au fost taximetre

Nu trebuie sa va dau prea multe detalii despre toate acele motive pentru care trebuie sa ocolesti fostele masini de TAXI, nu? Chiar daca nu sunt galbene, avem multe sanse sa dam peste foste Logane care au facut taximetrie. Ele au fost colantate, in ciuda vopselei originale, asa ca nu trebuie sa te bazezi pe culoare. Uita-te atent la bord, vezi daca sunt gauri de la aparat, prinderi suplimentare, uzura mare a scaunelor, uzura volanului si a schimbatorului sau alte locuri in care materialele s-au tocit. Kilometrajul poate fi dat inapoi, vopseaua poate fi pacalita, asa ca fii atent la alte aspecte. Mai mult, te poti uita pe dedesubt ca sa vezi daca s-au folosit piese de calitate. Daca vezi piese ieftine, sunt sanse ca masina sa fi fost TAXI.

Citroen C5

Tot din propria experienta si a ceea ce scrie pe forum va spunem ca e bine sa ocoliti modelul Citroen C5. Masina, de noua, a fost una senzationala, foarte buna si confortabila. Era dotata cu celebrul sistem reglabil hidro-pneumatic Citroen, care face suspensia placuta si garda la sol putea fi reglata la buton in functie de terenul abordat. Problema este ca francezii nu au gandit acea masina pentru drumurile din Romania care sunt pline de gropi, pietre cubice, sine de tramvai sau borduri pretutindeni. In regim normal de functionare pe autostrazi, asa cum au tarile civilizate, suspensia rezista fara probleme si 200.000 de kilometri fara revizie. Insa strainii nu tin masinile asa de mult si le vand cand ajung pe la 110.000 de kilometri. Si asa ajung la romani. Care mai circula cu ele putin in regim autohton de gropi si hartoape, dupa care suspensia cedeaza. Din pacate, carpelile nu prea merg la acest sistem complex si trebuie cumparate piese noi, foarte costisitoare.

BMW E46 sau E39 cu motoare diesel 2.0

Nu putini sunt cei care detin masini model BMW E46 in Romania, acesta fiind poate cel mai popular model de pe strazile tarii noastre. Si multi sunt cei care vor diesel, pentru ca are consum redus de carburant. Mai exact, varianta 320d de 130 sau 150 cp, care a fost un motor foarte reusit la viata lui. Dar care avea un singur pacat: nu era gandit sa reziste mult timp. De fapt, motorul era gandit sa reziste, chiar si turbo-compresorul, nu insa si sistemul de injectie. Care era compus din injectoare destul de primitive, care se stricau des, iar pompa de injectie era si ea o piesa care fara doar si poate ceda la un moment dat. Daca o cumparai la mana a doua, nu faceai nicio treaba: si ea pica in scurt timp. Iar daca te incumetai sa o cumperi noua, iti dadeai seama ca mai bine cumparai un 325 pe benzina, deoarece cheltuiai aceiasi bani. Aceeasi poveste era si cu limuzina E39, dotata cu acelasi motor. Mult mai reusit a fost 525tds sau varianta cu motorizare 3.0d.

SUV-uri Jeep sau Land Rover fabricate intre 1999 - 2006

Aici ne referim la Jeep-urile Grand Cherokee cu motorizare diesel de 3.1 litri, la Jeep Liberty 2.4 benzina, la Range Rover Mk2 orice motorizare sau la Land Rover Freelander Mk1. Toate aceste modele sunt lipsite de fiabilitate, cu motoare proaste, care consuma enorm fata de cifrele oficiale si cu tehnologie fara fiabilitate. Daca vrei un Grand Cherokee cauta unul cu motorul de 2.7 litri de Mercedes-Benz. Daca vrei un Jeep Libery, ia-ti gandul. Daca vrei un Range Rover Mk2 cumpara unul cu motor diesel de BMW, dar fara suspensia pneumatica ce se strica zilnic. Si daca vrei un Freelander din prima generatie, iti recomandam sa te mai gandesti. Nici motorul diesel de 2.0 litri, nici cel pe benzina de 1.8 litri, nu au fost fiabile si mereu au avut probleme. Mai ramane varianta cu motor de 2.5 litri

V6, care insa consuma cat un V8.

Pe langa masinile pe care ti le recomandam acum cativa ani sa le ocolesti, azi ti-am mai prezentat cateva, selectate in functie de propria experienta si de ceea ce spun posesorii lor in mediul online. Este normal ca sa existe la orice model cateva cu probleme, dar ceea ce ai citit mai sus depaseste limita bunului simt, aceste masini deveind cunoscute pentru problemele lor. Asa ca de ce sa se muta problemele unora la tine in curte? Cel mai bine este sa le ocolesti si sa te concentrezi asupra altora.