AmosNews informeaza: Saint-Gobain Building Glass Romania - Bilant dupa 10 ani: Investitii de 180 de milioane euro si afaceri in crestere. Saint-Gobain Glass Romania, liderul pietei locale de sticla, a realizat, in cei 10 ani de la intrarea pe piata locala, investitii de cca. 180 de milioane de euro, fondurile fiind alocate in dezvoltarea celei mai mari unitati de productie de sticla din tara noastra si din regiune - cea din Calarasi. Compania, parte a grupului francez Saint-Gobain, a intrat pe piata din Romania in 2005, in acelasi an punand piatra de temelie a unitatii de productie de la Calarasi - cea mai mare investitie greenfield de dupa '90, din tara noastra. Fabrica a fost inaugurata in 2007, iar pana in acest moment investitiile alocate au ajuns la cca. 180 de milioane de euro. Investitia initiala, de 135 de milioane de euro, a fost realizata pentru dezvoltarea liniei de sticla float, pentru ca in 2008 sa fie inaugurata linia de acoperiri metalice in urma unei investitii de 35 de milioane de euro. In 2013 a fost data in folosinta si linia de sticla laminata, prin alocarea de fonduri in valoare de 6 milioane de euro. De asemenea, 10 milioane de euro au fost directionate in alte investitii si upgrade-uri ale liniilor existente, pe parcursul celor 10 ani.
- In acest moment, fabrica din Calarasi se intinde pe o suprafata de 34 de hectare, constructia dedicata liniilor de productie si birourilor insumand peste 10 hectare, a declarat Norbert Teschner, Director General Saint-Gobain Building Glass Romania. Acesta a adaugat ca astazi, compania are 486 de angajati, din care 249 sunt implicati in procesul de productie.

Productie totala de 21 milioane de mp de sticla

Capacitatea de productie in fabrica Saint-Gobain Building Glass este de 21 milioane metri patrati de sticla float. Din aceasta, aproximativ 10 milioane de metri patrati este supusa unui proces de acoperire metalica in cadrul liniei de sputerizare magnetronica, iar alte 2 milioane de metri patrati de sticla (atat float, cat si sputerizata) intra pe linie de laminare.
Astfel, la Calarasi sunt produse mai multe categorii de sticla - cea float, cele cu acoperiri (gamele SGGCool-Lite, SGGPlanitherm, Anti-reflective glass, SGGDiamant, SGGStadip etc.).
-Permanent inovam si lansam noi tipuri de sticla, principalul nostru obiectiv fiind extinderea vanzarilor de produse care aduc beneficii de ordin energetic, al sigurantei si al securitatii utilizatorilor finali, a mai adaugat Norbert Teschner.

60% din productia locala merge la export

In ceea ce priveste vanzarile companiei, 40% din productie este directionata catre parteneri si proiecte derulate pe piata locala. Restul de 60% din produse fabricate in Romania ajung peste hotare, in 42 de tari, printre care se numara Bulgaria, Turcia, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Grecia si Croatia. Pe plan local, sticla produsa la Calarasi este folosita in toate segmentele de piata, insa cea mai mare parte, 50%, este directionata catre proiecte din segmentul rezidential. Pe locul al doilea in topul tipurilor de proiecte unde este folosita sticla Saint-Gobain Building Glass se afla segmentul office.
- Procesul de maturizare a pietei din ultimii ani a condus la o orientare mai accentuata a clientilor catre sortimente de sticla cu caracteristici superioare, cum ar fi SGGPlanitherm 4S Evolution® si sticla laminata SGGStadip, pe segmentul rezidential, dar si sticlele din gama SGGCool-Lite®, SGGXtreme®, SGGDiamant®. Impreuna, aceste sticle cu proprietati superioare au ajuns sa reprezinte mai mult de jumatate din cifra de afaceri realizata pe piata din Romania, a completat reprezentantul companiei.

Afaceri de cca. 80 milioane de euro in 2016 si planuri de viitor

Raportat la afacerile companiei, Norbert Teschner a afirmat ca in acest an compania mizeaza pe un avans al business-ului cu 9-10% comparativ cu 2015, cand Saint-Gobain Buliding Glass a ajuns la afaceri de cca. 72 de milioane de euro.
- La nivelul primului semestru al acestui an, ritmul de crestere a fost accelerat, concretizandu-se prin venituri de 42,6 milioane de euro. De aceea, suntem optimisti si estimam pentru 2016 vanzari de peste 80 milioane de euro, a subliniat acesta.
Directorul General al companiei a afirmat, de asemenea, ca planurile Saint-Gobain Buildin Glass nu se opresc aici. Astfel, in urmatoarea perioada, compania vizeaza alocarea de noi investitii pentru lansarea unei noi linii de productie.
- Pentru 2018 avem in plan inaugurarea unei noi linii de productie de sticla speciala pentru parbrize. Noua linie va avea o capacitate de 500.000 de parbrize anual. De asemenea, vom angaja cu aceasta ocazie alte 130 de persoane, a mai spus Norbert Teschner. Acesta a subliniat in plus ca noua investitie este in linie cu nevoile pietei locale si europene, in acelasi timp.