RTV.NET: Pasajul de la Piata Presei Libere a fost inaugurat de primarul Capitalei, Sorin Oprescu
Pasajul Piata Presei a fost inaugurat duminica dimineata. Primarul general al Capitalei Sorin Oprescu a participat la deschiderea traficului in acest pasaj lung de 700 de metri, care va prelua de acum traficul de pe DN1, informeaza Romania TV.
Pasajul de la Piata Presei Libere a fost inaugurat, duminica dimineata. La inaugurarea Pasajului, primarul general Sorin Oprescu a anuntat ca va fi construit inca un pasaj subteran de pietoni la Ministerul Culturii, ceea ce va rezolva problema aglomerarii traficului. De asemenea, Sorin Oprescu a anuntat ca intentioneaza sa demareze lucrari pentru pasaje pietonale subterane la Lizeanu, dar si la intersectia dintre Tunari cu Barbu Vacarescu. In ceea ce priveste noul pasaj pietonal deschis pentru traversarea Soselei Kiseleff, primarul general Sorin Oprescu a anuntat ca va fi dotat cu lifturi, pentru persoanele cu handicap locomotor, deoarece rampele de acces ar reprezenta probleme, in caz de ploaie, scrie b365.ro.
Lucrarile la pasaj au inceput in martie 2014 si ar fi trebuit finalizate in luna aprilie a acestui an. Inaugurarea lucrarii a fost amanata de mai multe ori dupa ce in zona rampei spre Bd. Marasti au fost descoperite mai multe cabluri electrice care nu erau prevazute in planul Enel si au trebuit mutate.
Pasajul subteran de la Piata Presei Libere face legatura intre Sos. Bucuresti - Ploiesti si bulevardele Kiseleff si Marasti. Lungimea totala a lucrarii este 740 de metri din care pasajul propriu zis are 190 m, iar rampele au o lungime de 140 m si o latime de 7,8 m. Se intra in pasaj de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti, din dreptul Fantanii Miorita si se iese fie pe Bd. Kiseleff, fie pe Bd. Marasti.
In cadrul proiectului a fost construit si un nou pasaj pietonal care leaga nodul de transport de la Piata Presei Libere (capat tramvai 41) cu aleea ce desparte Beraria H de Hard Rock Cafe. De asemenea, vechiul pasaj pietonal a fost scurtat si modernizat.
Contractul de proiectare si executie a Pasajului Piata Presei Libere a fost atribuit Asocierii SC Apolodor Demolari SRL-SC Eurovia Construct International - SC Tehcon & Edilitare si Infrastructura SRL - SC Consitrans SRL. Valoarea finala pentru care a fost atribuit contractul este de 74,9 milioane lei (18,2 milioane euro). La acest contract se adauga si cel pentru consultanta, pentru care Primaria Capitalei este dispusa sa plateasca 70.000 de euro.
Piata Presei Libere, pe langa valentele sale urbanistice, reprezinta si o intersectie complexa, datorita pozitiei sale pe intrarea de nord a orasului - cea mai circulata - si in capetele a 3 artere majore: sos.Kiseleff, bd. Poligrafiei si sos.Bucuresti-Ploiesti.
Se observa cu usurinta ca, mai ales la orele de varf, circulatia in piata se desfasoara cu dificultate, conducatorii auto fiind nevoiti sa astepte mai multe cicluri de semafor pentru a parcurge intersectia din unele directii.
Mai mult decat atat, demararea lucrarilor la Pasajul subteran Piata Presei Libere s-a impus odata cu finalizarea pasajului denivelat subteran de pe DN 1 - intersectie cu bulevardul Aerogarii, moment in care traficul de la intrarea in oras s-a mutat in intersectia din Piata Presei Libere.
Astfel zona a devenit principalul nod de circulatie care impune probleme de trafic, situat la intarea de nord a Municipiului Bucuresti.
Acest fapt a necesitat denivelarea intersectiei, iar solutia constructiva adoptata a fost singura care s-a incadrat in constrangerile urbanistice si de mediu impuse.
Optimizeaza circulatia in intersectia Piata Presei Libere, pe directiile Bulevardul Kiseleff - Arcul de Triumf, Bulevardul Marasti - Expozitiei.
Se fluidizeaza traficul in intersectie prin introducerea fluxului principal de vehicule de pe directia Fantana Miorita - b-dul Marasti in subteran.
Realizarea pasajelor pietonale contribuie la mentinerea unui flux continuu al traficului, eliminand un punct de confict dintre vehicule si Pietoni (Soseaua Kiseleff), creand in acelasi timp un trafic fluent si pentru pietoni. Creste siguranta pietonilor.
Creste capacitatea intersectiei cu 30%. Se estimeaza ca prin pasaj vor circula 2000 de vehicule/ora.
Fluidizeaza transportul in comun prin asigurarea unei mai bune conectivitati a liniilor de transport public cu punctele de interes din zona.
Pe langa avantajele de fluenta nou create, va creste si gradul de siguranta al circulatiei, parte din fluxuri fiind separate.
Totodata, a fost realizata o noua statie de transport public de suprafata pe sos.Kiseleff, vechile statii fiind relocate pe noul amplasament, asigurand o transbordare mai facila intre diferitele trasee si moduri de transport.
Valoarea investitiei este de 60,4 milioane RON, fara TVA.