adevarul.ro: Investitori romani si bulgari, cu ochii pe viitorul podul peste Dunare Calarasi- Silistra
Vestile bune despre viitorul pod peste Dunare vin si de la Calarasi, dar si de la Sofia. Proiectul complex se afla in atentia unor investitori romani si bulgari.
- Avem vesti bune in ceea ce priveste proiectul podului care va lega Calarasi de Silistra. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) vrea sa achizitioneze servicii de expertiza tehnica - elaborare si implementare - pentru constructia podului, a precizat Daniel Stefan Dragulin, primarul Calarasiului.
Si premierul Bulgariei, Plamen Oresarki a anuntat ca deja exista investitori interesati de acest proiect. Acesta a spus in Parlamentul de la Sofia ca noile poduri peste Dunare Silistra-Calarasi, Oriahovo-Bechet si Nikopol-Turnu Magurele sunt incluse in planul de actiune al Comisiei Europene pentru implementarea Strategiei UE pentru regiunea Dunarii. Proiectele sunt esentiale pentru regiune, a subliniat el, citat de Novinite.
Nu s-a gasit finantare
Premierul a spus insa ca nu s-a convenit deocamdata o finantare UE pentru vreunul dintre cele trei poduri.
- Asta ne obliga sa privim spre alte surse de finantare, mai ales parteneriatul public-privat, a explicat premierul bulgar.
El a notat ca o sedinta comuna a guevrnelor roman si bulgar va avea loc in lunile urmatoare, iar pe agenda vor fi planurile de cooperare bilaterala. Oresarski a spus ca a fost asigurat de surse de incredere ca investitori privati si-au exprimat interesul in a intra in discutii pentru construirea podurilor.
Acord de principiu
Ideea construirii unui pod peste Dunare a fost luata in discutie la Calarasi in urma cu mai bine de doi ani cand fostul primar, Nicolae Dragu, a prezentat proiectul monumentalei lucrari. Alesii orasului au cazut de acord si au votat pe 7 martie 2012, hotararea de Consiliu Local privind acordul de principiu pentru construirea podului.
Peste 7.000 locuri de munca
Valoarea estimata a investitiei, preciza fostul primar, s-ar ridica la 750 milioane de euro. Autoritatile spuneau la acea data ca prin aceasta lucrare se vor crea peste 4.600 locuri de munca in timpul constructiei podului si 2.500 de locuri de munca la final, cand se va da in exploatare.