Senatorul Florin Constantinescu a sustinut o declaratie politica intitulata: Infrastructura rutiera â€" prioritate a Guvernului Victor Ponta. Puteti citi in continuare textul integral al declaratiei politice.
La inceputul acestei sesiuni parlamentare Premierul Victor Ponta a prezentat cateva dintre prioritatile legislative ale Guvernului. Printre acestea se numara prezentarea Master Planului General de Transport al Romaniei. Apreciez in acest sens deschiderea Ministerului Transporturilor pentru dezbaterea si adoptarea acestui document, fara de care nu se poate aproba Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.
Asa cum afirma domnul Presedinte Victor Ponta, pentru prima data, Romania are un Master Plan intocmit in baza criteriilor de finantare acceptate de Comisia Europeana. Pentru prima data Romania are un cadru predictibil de dezvoltare a infrastructurii.
Investitiile in infrastructura rutiera si dezvoltarea acesteia reprezinta o prioritate pentru Guvernul Victor Ponta. Acest lucru nu este o premiera. In schimb, un plan riguros a ceea ce se va face in acest domeniu, este o premiera!
Se stie ca Romania are nevoie de autostrazi, de drumuri expres, de o infrastructura rutiera, feroviara, navala, aeriena. Trebuie sa retinem ca ceea ce avem pana acum trebuie pastrat si, mai cu seama, imbunatatit. In urmatorii zece ani se vor construi peste 700 km de autostrada si 1800 km de drumuri expres avand o valoare totala de 28 de miliarde de euro.
Acum nu ne putem lauda cu infrastructura rutiera. In toate regiunile, in sate si comune exista drumuri neterminate si pietruite, in timp ce in orase gropile ne dau batai de cap. Avem o reala problema de timp, siguranta si confort pana ajungem la Nadlac. Este o realitate de care nu suntem mandri si, pe care, in cel mai scurt timp trebuie sa o schimbam.
Autostrazile, drumurile expres si, in general orice proiect rutier, odata inceput si pus in aplicare, poate genera locuri de munca si crestere economica. Ceea ce se incepe trebuie terminat, la termen. Aceasta trebuie sa fie deviza inginerilor de santier.
Raportul calitate-pret trebuie respectat, in beneficiul tuturor romanilor. Investitiile in infrastructura rutiera sunt foarte importante. Trebuie sa-i avem in vedere pe investitorii romani si pe cei straini si sa le oferim un mediu financiar - bancar prietenos, care sa le permita accesarea unui credit, spre exemplu.
Statele europene au o retea de drumuri mai mare decat a Romaniei. Sumele alocate in perioada 2007-2013 in aceste state sunt comparabile cu cele ale Romaniei. Daca punem la socoteala si faptul ca tarile au suprafata mai mica fata de a Romaniei, constatam ca interesul pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere in aceste tari a fost mai mare decat in Romania.
Consider insa ca, prin demersul Ministerului de resort, precum si prin consensul fortelor politice, Romania si-ar putea dezvolta reteaua de drumuri. Romania nu mai poate sta in coada clasamentului. Nu trebuie sa repetam greselile din trecut si nici sa facem planurile dupa ureche. Unele tari europene au reusit sa construiasca autostrazi si drumuri expres intr-un timp record. Spre exemplu, Polonia a construit in 7 ani 1500 de km de autostrazi si drumuri expres. Autoritatile poloneze au lucrat in parteneriat public-privat, au pus accent pe investitori. Pana in toamna anului 2013 toate fondurile alocate proiectelor companiei de autostrazi au fost contractate, iar 77% din ele fusesera deja rambursate. In perioada 2007 â€" 2012, Polonia a fost tara in care infrastructura rutiera a crescut cel mai mult in Europa, o crestere de 106% a drumurilor expres si de peste 230% a kilometrilor de autostrada.
Nu cred ca in Romania nu se poate face performanta. Inclusiv in domeniul infrastructurii rutiere. De aceea, consider ca suntem responsabili deopotriva, indiferent de apartenenta politica, pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.