HotNews.ro: Cine este vinovat ca nu s-au finalizat lucrarile la A3, tronsonul intre Soseaua de Centura si Bucuresti
In ceea ce priveste acuzatiile ministrului Ioan Rus, primarul general Sorin Oprescu spune, intr-un interviu acordat HotNews.ro, ca Primaria Capitalei nu are nicio vina. Edilul afirma ca municipalitatea nu are nici o vina ca Ministerul Transporturilor nu face bucata din autostrada A3 dintre Centura Capitalei si Bucuresti. Ioan Rus, Ministrul Transporturilor, a declarat saptamana trecuta ca ministerul sta cu aceasta lucrare dupa Primaria Capitalei, deoarece inca nu s-au hotarat pe unde sa intre autostrada in Bucuresti.
- PUZ-ul care stabileste pe unde intra in Bucuresti Autostrada A3 e aprobat de 4 ani, de 3 ani de zile, mai are putin si expira daca nu incepeau. Doi ani de zile ne-am rugat de cei de la Ministerul Transporturilor, de fostii ministri, sa stabileasca Dumnezeului unde intra autostrada. Ne-am pregatit cu treaba asta, s-a facut licitatia, dupa care am inceput discutiile avand in vedere ca nu aveam bani de exproprieri, nu puteam sa expropriez trei mii de metri patrati, cand eu aveam nevoie de cateva sute de metri patrati la intrarea unde va intra autostrada si o va continua autostrada spre interiorul Bucurestiului, pe Fabrica de Glucoza, odata cu Fabrica de Glucoza era prevazut si Dimitrie Pompeiu. Primaria si-a aprobat PUZ-ul, si-a aprobat spatiul de expropriere, culoarul de expropriere, insa a aparut necesitatea restrangerii acestei exproprieri pentru ca nu avem cum sa dam atatia bani. Eu sunt mai constient de oricare, ca acolo am in fiecare zi opt mii, opt mii si ceva de oameni care lucreaza, a spus Oprescu.
Acestea nu sunt singurele declaratii contradictorii referitor la cauzele pentru care autostrada A3 inca nu a intrat in Bucuresti.
La sfarsitul anului trecut, intr-un interviu acordat HotNews.ro, Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei a declarat ca CNADNR ar fi reziliat contractul cu constructorul pentru portiunea de autostrada intre Centura si intrarea in Bucuresti.
- Norocul nostru, intre ghilimele, a fost ca CNADNR a reziliat contractul cu constructorul pentru tronsonul pana la intrare in Bucuresti si acum trebuie sa realizeze o noua procedura de licitatie, a spus Ion Dedu.
Potrivit CNADNR, pana in prezent s-au realizat 5% din segmentul de autostrada A3 cuprins intre km 0+000 si km 3+325 si 98,5 % din sectorul de autostrada cuprins intre km 3+325 si km 6+500.
Termenul de finalizare contractual este aprilie 2015, insa in acest moment acest termen este imposibil de respectat. "Beneficiarul, Antreprenorul si Consultantul cauta solutia optima pentru finalizarea sectorului de autostrada cuprins intre km 0+000 si km 3+325, tinand cont de modificarile aduse Proiectului Tehnic initial, din cauza interferentei autostrazii cu zona metropolitana a municipiului Bucuresti", au raspuns reprezentantii CNADNR la solicitarea HotNews.ro, evitand sa dea un termen clar pentru finalizarea lucrarilor.