Sorin Oprescu: Pasajul Mihai Bravu, aproape finalizat, va solutiona problemele de trafic din 4 cartiere ale Capitalei : Berceni-Oltenitei, Balta Alba, Pantelimon si Colentina.
B365.ro: Pasajul Mihai Bravu, aproape de final: Incep testele de rezistenta la al doilea pod
Al doilea pod al Pasajului Mihai Bravu, lucrare de infrastructura care ar putea solutiona problemele de trafic din patru cartiere ale Capitalei, a intrat pe ultima suta de metri. Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat, vineri, ca in urmatoarele zile vor incepe si testele de rezistenta, iar intreaga lucrare de infrastructura va fi gata la sfarsitul acestui an.
Prezent in studioul Adevarul Live, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a anuntat ca Pasajul Mihai Bravu a intrat in linie dreapta si pana la sfarstiul acestui an se vor incheia lucrarile si la cel de-al doilea pod al pasajului suprateran.
"Aici (n.r. Pasajul Mihai Bravu) 1 an si 8 luni am stat degeaba. In decembrie este termenul pentru al doilea pod. Suntem deja la finisari, in cateva zile bagam camionale pentru a face testele de rezistenta. Dam drumul la circulatie in cele doua sensuri, ne apucam sa lucram putin si sub, pe podul vechi, ca sa ii dam o nota de consolidare. E nerefacut de 48 de ani", a precizat edilul-sef. 35 de milioane de euro Pasajul Mihai Bravu va avea doua poduri paralele, peste Splaiul Unirii - Raul Dambovita si, respectiv, peste intersectia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu - Calea Vacarestilor. Fiecare pod va avea doua benzi de circulatie. Costurile pentru realizarea intregii lucrari de infrastructura se ridica la 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adica aproximativ 35 de milioane de euro.
Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de masini si va rezolva problemele de circulatie a patru mari cartiere, insumand peste 600.000 de locuitori: Berceni-Oltenitei, Balta Alba, Pantelimon si Colentina. Concret, pentru a ajunge din cartierele din sudul Capitalei in cele din nord, sau invers, soferii nu vor mai fi obligati sa tranziteze centrul orasului. Potrivit edilului-sef al Capitalei, Pasajul suprateran Mihai Bravu va ajuta, de asemenea, la descongestionarea traficului in zonele Brancoveanu, Nitu Vasile, Bulevardul Berceni si fosta Macaralei.
Desi investitia de la Pasajul Mihai Bravu a inceput in anul 2011, lucrarile au fost oprite in anul 2012, dupa ce firma Romstrade, detinuta de afaceristul Nelu Iordache, castigatoarea licitatiei pentru construirea pasajului, a intrat in insolventa. Astfel, in decembrie 2012, contractul cu aceasta a fost reziliat, dupa ce municipalitatea platise deja 37 de milioane de lei. Timp de peste un an lucrarile au fost inghetate, deoarece a fost necesara realizarea unei noi licitatii. In urma acesteia, lucrarile au fost atribuite unui nou constructor, reprezentat de asocierea italiana Astaldi Spa - Astalrom SA.