Senatorul Laurentiu Florian Coca a sustinut o declaratie politica intitulata " Creste increderea in economia Romaniei ", pe care o puteti citi in continuare.
Parca in ciuda incetinirii cresterii economice in acest an, un optimism din ce in ce mai puternic inregistreaza increderea populatiei in evolutia economiei. Potrivit unei cercetari realizate la nivel mondial de compania de analiza si sondare Nielsen , Romania a inregistrat in prima parte a anului acesta a cincea mare crestere a increderii populatiei in economie din 32 de state europene, la fel ca Irlanda. Indicele privind increderea populatiei in economie, calculat de Nielsen pentru Romania, a crescut cu 5 puncte, ajungand la 67 de puncte, fata de ultimul trimestru al anului trecut. Studiul a fost realizat in perioada 17 februarie-7 martie 2014, prin sondarea online a peste 30.000 de persoane din 60 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord. Marja de eroare este de plus/minus 0,6%.
La nivelul Europei, increderea consumatorilor s-a imbunatatit in 21 din cele 32 de state analizate. Cele mai mari cresteri ale indicilor avand loc, in ordine, in
Elvetia, (+10 la 104 puncte), Franta (+8, la 59 puncte), Grecia (+8 la 53 puncte), Portugalia (+7 la 51 puncte), Estonia (+6 la 79 puncte), Bulgaria (+6 la 68 puncte), Irlanda (+5 la 82 puncte) si Romania (+5 la 67 puncte). In cazul Spaniei, indicele a inregistrat o crestere de trei puncte, la 61 de puncte. Un nivel de peste 100 de puncte al indicelui reflecta optimismul consumatorilor in economia tarii lor. In Germania, increderea populatiei a ramas ridicata, cu un indice de 99 de puncte, cu patru puncte peste nivelul trimestrului precedent si cel mai ridicat din 2005, de cand Nielsen realizeaza aceasta cercetare.
"Lungul drum al redresarii a inceput in state de importanta majora, cum sunt Franta, Italia si Spania. Germania continua sa aiba performante bune", a declarat un economist sef la The Cambridge Group, care face parte a Nielsen. E bine ca si noi ne aflam pe acest parcurs al redresarii.
Important este si faptul ca perspectivele de angajare in Europa s-au imbunatatit pe 24 din cele 32 de piete analizate. Cele mai mari cresteri ale optimismului au avut loc in Elvetia (+8 puncte), Austria, Irlanda, Grecia si Estonia (+6 puncte), Germania si Franta (+5 puncte). O imbunatatire a perceptiei s-a produs si in Marea Britanie, Rusia, Finlanda si Ungaria (+4 puncte), comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut.
Scaderea increderii in economia Ucrainei nu este surprinzatoare, avand in vedere evenimentele provocate de conflictul din Crimeea si continuatrea cu razboiul din estul statului vecin. Acest recul "creeaza incertitudini si teama in tara", a declarat directorul pentru Ukraina de Nielsen. In timp ce in Ucraina indicele a scazut cu 7 puncte, la 56 de puncte, cel mai redus nivel de cand tara a fost inclusa in cercetarea Nielsen, in 2009, in Rusia, increderea populatiei in economie a avansat in primul trimestru cu patru puncte, la 83 de puncte. Cea mai mare incredere a consumatorilor a fost inregistrata in Indonezia (124 de puncte), urmata in ordine, in top zece, de India, Filipine, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, China, Thailanda, Brazilia, Elvetia si Arabia Saudita. Statele Unite se afla pe locul 12, cu 100 de puncte.
De retinut ca la nivel mondial, increderea consumatorilor a revenit in prima parte a anului la nivelul anterior recesiunii, cu un indice de 96 de puncte (+2 puncte), cel mai ridicat dupa cel atins in primul trimestru al anului 2007.