BUCURESTIUL IN SANTIER: Primarul general a prezentat stadiul lucrarilor la santierele Capitalei
Iata stadiul lucrarilor la toate santierele deschise de Primaria Generala in Capitala, asa cum a fost prezentat de Primarul General Sorin Oprescu:
"La multe lucrari, se dau ordinele de incepere sau incep organizarile de santier, chiar in aceasta luna sau luna viitoare. Si asta, pentru ca am asteptat ca elevii sa intre in vacanta si sa inceapa perioada concediilor, pentru ca Bucurestiul sa fie mai liber. Insa, lucrarile trebuie executate. Si vreau sa ma fac bine inteles: e vorba atat despre lucrari finantate de la bugetul Primariei Municipiului Bucuresti, cat si despre lucrari ce vor fi realizate cu fonduri nerambursabile sau cu fonduri europene. Pentru a aduce acesti bani in Bucuresti s-au facut eforturi mari, lucrarile care se realizeaza cu finantare externa au termene si trebuie executate la timp. Sunt conducte si retele ale Apa Nova, Distrigaz, Enel, vechi de zeci de ani, care, pentru siguranta noastra, a tuturor, trebuie inlocuite. Sunt lucrari de infrastructura care pot fluidiza traficul in Bucuresti. Sunt constructii de spitale, atat de necesare astazi. Sunt reabilitari de monumente istorice, esentiale pentru identitatea orasului si pentru istoria Romaniei. Imi cer scuze locuitorilor din zonele unde vara asta se va lucra intens, insa, numai asa, Bucurestiul se poate dezvolta!
O sa incepem cu infrastructura majora

Se lucreaza in ritm alert la pasajul Mihai Bravu.
Pe 1 iunie am deschis circulatiei primul pod al pasajului, pe sensul Big Berceni-Vacaresti, spre Mihai Bravu.
Sunt foarte multumit de cum s-a lucrat, incepand din octombrie anul trecut. Avem speranta ca spre sfarsitul acestui an, si cel de-al doilea pod va fi finalizat, avand in vedere ca lucram pe perioada de vara.
In acest moment, toti stalpii de sustinere au fost ridicati, au fost montate 16 grinzi (8 grinzi pe deschiderea dinspre Mihai Bravu si 8 pe deschiderea dinspre Vacaresti) si suntem in curs de finalizare cu relocarea retelelor edilitare.
De asemenea, rampa de urcare pe cel de-al doilea pod, pe sensul Mihai Bravu, este aproape finalizata.

................

Pasajul subteran Piata Presei Libere
Au fost demarate lucrarile de deviere a retelelor, de largiri de strada si realizarea peretilor mulati ai pasajului. Lucrarile continua pe etape, astfel incat sa se mentina fluenta traficului.
Impactul din punct de vedere vizual al imaginii actuale a zonei va fi minim, traseul pasajului fiind in afara amprizei actuale (pe partea de vest), cu exceptia racordarilor la calea majora de circulatie. Din aceste motive, copacii de aliniament existenti pe latura de vest (Soseaua Bucuresti-Ploiesti) vor fi foarte putin afectati. Proiectul urmareste pastrarea imaginii de spatiu urban inverzit, in acest sens urmand a se lua masuri de transplantare precum si de plantare in compensatie.
Asa cum stiti, pasajul este amplasat la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucuresti-Ploiesti, sos. Kisselef, bd Marasti, bd Poligrafiei; Aceasta intersectie este traversata de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) si inregistreaza o circulatie greoaie, cu numeroase abuteiaje.
Este un pasaj realizat doar pe un singur sens (cel de intrare in Bucuresti, de pe Soseaua Bucuresti-Ploiesti), avand doua iesiri: una pe bulevardul Kiseleff si una pe bulevardul Marasti.
Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri.
VALOARE INVESTITIE: 60,4 milioane LEI (fara TVA)
TERMEN DE FINALIZARE: 9 luni de la demararea lucrarilor

................

Odata cu deschiderea bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus, care este alternativa la Calea Victoriei si care preia o parte importanta din traficul de la Nord la Sud, a devenit posibila extinderea trotuarelor de pe Calea Victoriei. Scopul lucrarii este transformarea acestei artere in zona de promenada a Centrului Bucurestiului. La finalul lucrarilor, strada va putea fi strabatuta la pas de catre pietoni, de la Guvern si pana la Cheiul Dambovitei
Lucrarile de modernizare vizeaza si amenajarea pistelor pentru biciclisti.
Spatiul necesar acestor lucrari este obtinut prin renuntarea la o banda si jumatate din carosabil. Traficul se va desfasura pe doua benzi de circulatie cu sens unic, creandu-se in preajma intersectiilor o a treia banda de incadrare pentru virajul la stanga sau la dreapta. De asemenea, vor fi montati bolarzi pe marginea trotuarelor care sa ii impiedice pe soferi sa parcheze pe trotuar.
Pana acum, s-au realizat 60% din totalul lucrarilor de trotuar si 25 % din cel al lucrarilor de drum, programate sa aiba loc in perioada 24 februarie - 1 august 2014. Vorbim despre lucrari de reabilitare si modernizare a acestei artere, intre Piata Victoriei si Calea Grivitei.
In plus, va fi modernizata si reteaua de iluminat public prin montarea de stalpi noi. Proiectul prevede si refacerea spatiilor verzi si a mobilierului urban, prin montarea de banci pentru odihna si de jardinere cu flori pentru decorarea zonei.
Termenul de finalizare a lucrarilor pe toata artera, inclusiv pistele de biciclete, este prevazut pentru decembrie 2014, in functie de conditiile meteorologice. Insa, facem tot ce putem pentru ca modernizarea arterei Calea Victoriei sa fie gata pana pe 15 septembrie.
Costul proiectului este de 8,7 milioane lei.
Sursa: B365