Carrefour intra in satele din Romania cu un nou brand, Contact. Este vorba despre un supermarket de dimensiuni mai reduse, care are la vanzare produse de stricta necesitate.
Carrefour importa formatul Contact din Franta, unde exista acum peste 400 de astfel de magazine. In Romania, reteaua este abia la inceput: au fost deschise 6 magazine, potrivit Ziarului Financiar.
Magazinele respecta formatul frantuzesc: au suprafete de pana la 900 de metri patrati si comercializeaza cu precadere produse alimentare si de ingrijire, intr-o gama mai restransa. Intr-un astfel de magazin pot lucra intre sase si 20 de oameni, iar numarul de clienti zilnici ar putea ajunge la 800, in functie de vadul comercial. O mare parte din oferta este reprezentata de produsele marca proprie, mai ieftine.
In Franta, reteaua Contact s-a extins rapid in mediul rural prin intermediul francizei. Aceeasi strategie ar putea fi aplicata si in Romania, mai ales ca exista exemplul Carrefour Market, retea care s-a marit si prin intermediul francizei. Practic, magazinele sunt detinute de un proprietar, iar Carrefour vine cu un brand puternic si cu strategia de marketing.
Aceeasi reteta de extindere prin franciza au aplicat-o si germanii de la Metro, care au intrat pe piata rurala cu brandul La Doi Pasi. Reteaua numara acum peste 600 de magazine, dintre care jumatate sunt deschise in sata, iar cealalta - in orase. Pentru a fi francizat la Doi Pasi, proprietarul plateste catre Metro o taxa de 500-600 de lei, in schimbul careia primeste cataloage de promovare a ofertei si consiliere de marketing.
Si belgienii de la Mega Image au testat piata rurala, dar cu multa prudenta. Au deschis supermarketuri in zone din jurul Bucurestiului, ca Snagov sau Corbeanca, unde puterea de cumparare este comparabila cu cea din oras. Mai multe pe
SURSE: Digi24.ro, REALITATEA.NET