Magistrala 5 de metrou, tronsonul Universitate - Pantelimon, va avea 9 statii, acestea fiind construite la o distanta de aproximativ 500 de metri intre ele. Marea majoritate a terenului afectat de traseul tunelului de metrou este domeniul public al municipiului Bucuresti. Exista insa si exceptii. Conform proiectului, o parte dintre accesele in statii vor fi realizate pe terenuri proprietate privata sau chiar in curtea unor scoli si spitale din Capitala, scrie b365.ro.
Potrivit proiectului, cea mai mare parte a terenului afectat de traseul tunelului de metrou este domeniul public al municipiului Bucuresti, reprezentat de carosabilul si trotuarele aferente bd. Carol I - bd. Pache Protopopescu - sos. Iancului - sos. Pantelimon. Exista insa si situatii in care accesul in statia de metrou va fi situat in curtea unei scoli sau a unui spital. Astfel, unul dintre accesele in statia Traian este prevazut in curtea Scolii Generale nr. 52, iar o priza de ventilație este situata in curtea Liceului Mihai Viteazul, ambele fiind aflate in administrarea Ministerului Educatiei si Invatamantului. De asemenea, o alta priza de ventilatie este prevazuta in curtea bisericii Iancu Vechi, situate la intersectia bd. Pache Protopopescu cu str. Matasari si str. Agricultori, terenul fiind in proprietatea privata a Bisericii Ortodoxe Romane. Unul dintre cele opt accese in statia Piatra Iancului este prevazut in curtea Policlinicii din șos. Iancului nr. 3. De asemenea, unul din accesele in statia Morarilor este situat pe o latura a curtii Policlinicii nr.2 (sos. Iancului nr. 292), iar la statia Sfantul Pantelimon, unul dintre accese este situat pe o latura a curtii Spitalului Sf.Pantelimon (sos. Iancului nr. 340-342).
In plus, o zona tehnica aferenta statei Vergului va fi situata in curtea liceului Al. Sahia din șos. Pantelimon nr. 355, iar unul din accesele in aceasta statie este situat in incinta unui supermarket din Pantelimon.
"Avand in vedere ca cei care sunt proprietari sau utilizeaza aceste terenuri sunt printre principalii beneficiari ai noii linii de metrou si ca suprafata afectata este minima si nu se suprapune peste spatii construite, consideram ca, din punct de vedere al regimului juridic, nu sunt probleme deosebite", se precizeaza in proiect.

Cum vor fi configurate cele 9 statii

Statia CALEA MOSILOR - 5 accese, din care doua sunt prevazute cu lift. Trei dintre aceste accese sunt amplasate la intersecta bd. Carol I cu Calea Mosilor, iar celelalte doua - in Piața Pache Protopopescu 2.

Statia TRAIAN - 4 accese, din care unul este prevazut cu lift. Accesele pietonale la statiile de metrou Calea Mosilor si Traian vor fi descoperite. Eventuala acoperire a unora dintre aceste accese nu va putea fi facuta decat in baza unor avize suplimentare emise de Comisia de Urbanism a municipiului Bucuresti si de Comisia pentru Cultura, Culte si Patrimoniu Cultural National, in baza unor documentatii detaliate.

Statia PIATA IANCULUI - pe langa accesul existent, mai sunt prevazute 8 accese, distribuite astfel incat sa deserveasca toate circulatile pietonale aferente; 4 din accesele propuse sunt prevazute cu lift.

Statia VICTOR MANU - 5 accese, din care unul este prevazut cu lift.

Statia NATIONAL ARENA - 6 accese, din care 2 sunt prevazute cu lift. In zona delimitata de intersecta sos. Iancului cu sos. Pantelimon este prevazut un parcaj public subteran, cu acces din sos. Iancului.

Statia CHISINAU - 4 accese, toate fiind prevazute cu lift.

Statia MORARILOR - 6 accese, din care 4 sunt prevazute cu lift.

Statia SFANTUL PANTELIMON - 4 accese, din care 2 sunt prevazute cu lift. 9

Statia VERGULUI - 5 accese, din care 2 sunt prevazute cu lift. Dupa Stata Vergului este prevazut depoul Pantelimon II, care va avea un acces de legatura cu parcajul suprateran propus pe terenul din sos. Pantelimon nr. 375-383. Depoul propus va fi relatonat in subteran cu Depoul Pantelimon existent.

Capacitatea de transport estimata pe tronsonul Universitate - Pantelimon va fi 50.000 calatori/h/sens, la o frecventa de 90" si o viteza de 36km/h.