Senatorul Niculae Badalau a sustinut in plenul Senatului din 1 Octombrie 2013 o DECLARATIE POLITICA cu titlul: 'Opriti "deraierea" transportului feroviar!', pe care o puteti citi in continuare :

In primul rand, vreau sa ma folosesc de acest prilej pentru a transmite, cu prilejul zilei de 1 octombrie, tuturor pensionarilor, persoanelor de varsta a treia din colegiul meu dar si din intreaga tara, gandurile mele cele mai bune si respectul pentru varsta, intelepciunea si toata activitate pe care au desfasurat-o de-a lungul vietii, si prin care au creat o parte a ceea ce Romania este astazi. Sa ne traiti, si iertati-ne daca nu intotdeauna v-am respectat asa cum se cuvine!
Revenind acum la declaratia mea de astazi, nu intamplator am ales s-o intitulez Opriti "deraierea" transportului feroviar!
In ultima vreme am primit din colegiul meu tot mai multe sesizari cu privire la problemele sociale si economice aparute odata cu disparitia din judetul Giurgiu a acestui mijloc de transport, cauzata de ruperea podului de la Gradistea de acum opt ani. Acum vestile proaste vin si de la CFR Marfa care a luat decizia de a desfiinta Punctul de Alimentare si Exploatare Giurgiu. Aceasta masura va lasa 32 de oameni fara locuri de munca, unii dintre ei aflati in pragul pensionarii.
Sunt convins ca probleme de acest fel sunt in toata tara, unde multe linii de cale ferata au fost desfiintate.
Lasat de izbeliste zeci de ani, capusat de societati profitoare, transportul feroviar a ajuns o povara a statului Roman. Ceferistii, "a doua armata a tarii" cum erau denumiti, au ajuns niste umiliti disponibilizati, dupa ani de pregatire profesionala.
Sa stiti ca, daca unui medic ii trebuie 6 ani de invatatura pentru a profesa, un mecanic de locomotiva are nevoie de 5 ani de pregatire profesionala.
In timp ce in Romania infrastructura de cale ferata a decazut, in Europa Occidentala acest tip de transport cunoaste o dezvoltare continua datorita atat impactului social, economic dar si de mediu.
Un studiu efectuat in acest domeniu arata ca impactul negativ asupra societatii, adus de activitatea de transport, este cauzat, in proportie de 93%, de transportul rutier, calea ferata fiind responsabila de numai 2% din efectele negative.
In plus,transportul feroviar face o importanta economie de spatiu deoarece o linie de cale ferata dubla duce mai multi pasageri, in acelasi interval de timp, decat o autostrada cu patru benzi.
Constatam cu ingrijorare cresterea numarului de victime ale accidentelor de pe sosele, dar v-ati gandit ca nu doar modificarea legislatiei rutiere este necesara?
In timp ce transportul feroviar se restrange, transportul aerian este mai putin dezvoltat si accesibil, este normal ca oamenii sa foloseasca ceea ce le este mai la indemana, adica transportul rutier.
Asa se face ca ne inghesuim toti pe soselele (in cea mai mare parte) proaste si inguste, cand am putea avea la indemana un alt mijloc, mai economic si mai relaxant, precum este trenul.
Dar asta inseamna investitii in infrastructura, siguranta, confort.
In 1831, Petrache Poenaru, primul roman care a calatorit cu trenul, in Anglia, declara ca "acest nou mijloc de transport este una din minunile industriei secolului".
Din pacate, la noi minunea e pe cale sa se stinga.