B365.ro : Inca 8 piste pentru biciclisti, ILEGALE, desfiintate de Politia Rutiera a Capitalei

Brigada Rutiera a reconfirmat ilegalitatea pistelor pentru biciclisti din Bucuresti (...) In perioada 2 - 6 august, politia a emis 8 dispozitii de desfiintare a tot atatea trasee pentru biciclisti. Respectivele trasee fac parte dintre cele 29 receptionate de Administratia Strazilor pe data 15.09.2011. Exact in perioada receptiei celor 29 de trasee, Brigada Rutiera constata ca si pistele receptionate in 2008 erau ilegale", anunta Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), intr-un comunicat de presa, citat de HotNews.ro.

Cele 8 piste de biciclisti desfiintate de Politia Rutiera sunt:
- B-dul Iancu de Hunedaoara / Piata Victoriei-Calea Dorobanti
- Sos. Stefan cel Mare / Calea Dorobantilor - Piata Obor
- Calea 13 Septembrie / Sos. Sebastian - Str. Izvor
- B-dul Ghencea / Str. Brasov - Terminal Ghencea
- B-dul Unirii / Piata Unirii - Piata Alba Iulia
- B-dul Tudor Vladimirescu / Calea 13 Septembrie - Calea Rahovei
- Sos. Plevnei / Sos. Orhideelor - Str. Berzei
- Sos. Viilor / Str. Odoare - Calea Serban Voda

In perioada 2 - 6 august, Politia Rutiera a emis dispozitii de desfiintare pentru 8 piste de biciclete din Capitala. Pistele, desfiintate pentru ca nu respecta conditiile legale pentru siguranta pietonilor si biciclistilor, fac parte din totalul de 29 de piste receptionate de Administratia Strazilor in septembrie 2011 si pe care s-au cheltuit 25 de milioane de lei.
Mircea Ivan, membru fondator al OPTAR a declarat, pentru HotNews.ro, ca Politia Rutiera a comunicat organizatiei faptul ca Administratia Strazilor a fost sesizata sa demonteze indicatoarele care semnalizeaza traseele de biciclisti din cele opt zone si sa monteze indicatoare care interzic accesul bicicletelor pe trotuar, dar ca institutia nu dispune inca de fonduri pentru punerea in aplicare a masurilor.
In aprilie, politistii de la Brigada Rutiera a Capitalei au interzis accesul biciclistilor pe pista amenajata pe Bulevardul Cantemir, pe tronsonul cuprins intre intersectia cu Bulevardul Gheorge Sincai si cea cu Bulevardul Marasesti. Indicatoarele rutiere, care anuntau prezenta biciclistilor, au fost inlocuite cu unele care nu le mai permit acestora accesul pe piste.
Potrivit informatiilor obtinute de catre OPTAR de la Administratia Strazilor, in Bucuresti s-au realizat 11 trasee de biciclete dupa un contract incheiat in 2007 si pentru care s-au platit 4,7 milioane de lei si alte 28 de trasee dupa un contract incheiat in 2009, piste receptionate in septembrie 2011 si pentru care s-au platit 25 de milioane de lei.
"Conform calculelor, pistele din Bucuresti au costat 150.000 euro/km fiind cu mult mai scumpe decat o autostrada construita in Bulgaria. Si, cu toate ca lucrarile la piste au fost de o mai mica amploare decat constructia unei autostrazi, acestea nu au fost finalizate niciodata. Astfel, prin plata unor lucrari neefectuate si prin receptia lucrarilor fara ca acestea sa fie conforme cu normele si avizele eliberate se poate vorbi de un prejudiciu considerabil in aceasta afacere a pistelor si semafoarelor pentru biciclisti", au mai precizat oficialii OPTAR in comunicatul remis HotNews.ro.
Pe langa prejudiciile materiale, OPTAR mai reclama si "prejudiciile morale considerabile provocate cetatenilor orasului" prin modul dezastruos in care au construit aceste piste.