Directorul general Ford Romania, Henrik Nenzen, a anuntat ca producatorul auto va construi in curand inca un model la fabrica din Banie, dupa lansarea din aceasta luna a productiei noului B-Max
Ford are planuri mari la Craiova. Dupa prezentarea din martie a noului model B-Max, a carui lansare oficiala este programata pentru 25 iunie, cu livrari incepand cu sfarsitul lunii august, producatorul auto vrea sa construiasca un nou model la fabrica din Banie.
"Vom adauga un alt model la aceasta fabrica deoarece Craiova va fi una dintre megauzinele Ford din Europa", a declarat pentru "Adevarul" Henrik Nenzen, directorul general al Ford Romania. El nu a oferit insa si alte detalii.
Capacitate totala de 300.000 de vehicule
Nenzen a explicat ca uzina de la Craiova are o capacitate de productie mult mai mare decat cea estimata pentru noul model B-Max - 60.000 de unitati in acest an. "Capacitatea de productie depinde de cererea din Europa. Dar capacitatea totala a fabricii, dupa ce am investit aproape un miliard de dolari, este de 300.000 de vehicule", a adaugat Nenzen.
In plus, fabrica din Banie va avea si o capacitate de productie de 300.000 de motoare EcoBoost. Acest tip de motor va echipa, pentru inceput, modelele Focus si B-Max, dar, in viitor, se va regasi si pe alte autovehicule Ford.
Producatorul auto a demarat luna trecuta productia noului motor Eco¬Boost pe benzina de 1 litru si 100 CP sau 125 CP in cadrul uzinei auto de la Craiova. Pana la finele acestui an se vor produce 30.000 de unitati, iar la anul vor fi produse 150.000 de unitati.
Directorul general al Ford nu exclude constructia, in viitor, a unei alte unitati propulsoare la Craiova. "Acest lucru se poate intampla in viitor, dar nu a fost confirmat inca niciun plan in acest sens", a spus Nenzen. Si cum orice investitor din Romania se plange de starea infrastructurii, cei de la Ford cer ajutorul Guvernului in aceasta privinta.
"Avem nevoie de ajutor cu infrastructura din jurul fabricii. Logistica acestei fabrici este complicata, un camion va veni si altul va pleca la fiecare cinci minute. Asa ca avem nevoie de drumuri foarte bune in jurul fabricii, in imprejurimile Craiovei, dar si intre Craiova si Pitesti. Speram ca vom primi o autostrada intre cele doua orase in viitorul apropiat", a spus directorul general al Ford Romania.
Multe dintre vehiculele care vor pleca spre pietele europene vor fi transportate cu camioane sau cu trenuri spre Constanta si, de acolo, cu vapoare. Astfel, timpul de tranzit va fi unul foarte mare. "Cand piata din Europa a vazut acest lucru, a fost un soc pentru ca nu credeau ca poate atat de mult", a adaugat oficialul Ford Romania.
"Rabla", buna pentru stat si pentru producatori
Nenzen este de parere ca programul de reinnoire a parcului auto "Rabla" este unul foarte important si ca, in conditiile actuale de piata, atat producatorii, cat si importatorii au nevoie de sprijin din partea Guvernului. El a adaugat ca astfel de programe sunt benefice si statului roman, pentru ca incaseaza TVA din vanzarea autoturismelor.
"Statul primeste in prezent un venit de aproximativ doua miliarde de lei din TVA din vanzarea de masini noi. Daca s-ar vinde mai mult, statul ar putea incasa la buget cinci miliarde de lei din vanzarea a mai multor masini noi in locul importului de autoturisme second-hand", a mai explicat Nenzen.
"Vom adauga un alt model la aceasta fabrica deoarece Craiova va fi una dintre megauzinele Ford din Europa."
"Avem nevoie de ajutor cu infrastructura din jurul fabricii. Logistica acestei fabrici este complicata, un camion va veni si altul va pleca la fiecare cinci minute."
Henrik Nenzen director general Ford Romania