Producatorul auto instalat in Banie a demarat ieri productia de serie a motorului EcoBoost de 1.0 litru in trei cilindri. Din cei 500 de noi muncitori care vor fi angajati in iunie la Ford, 100 vor lucra la Fabrica de motoare. Oficialii companiei spun ca volumul productiei va depinde de cererea de autoturisme de pe piata, dar sunt mari asteptari la Ford Europa cu acest motor.
Ford a lansat ieri, intr-un cadru festiv si in prezenta multor oficialitati locale si centrale, demararea productiei de masa a motorului EcoBoost de 1.0 litru. Acest motor este cel mai mic din gama Ford, dar are si cea mai mare economie de combustibil si emisii mici de dioxid de carbon. "Productia acestui motor este importanta nu doar pentru Craiova, ci pentru toate operatiunile de productie ale Ford", a spus Ian Pearson, seful Sectiei de productie motoare din cadrul Ford Romania. Sectia de motoare a fost reechipata, fiind schimbata pana si podeaua, pentru a evita orice fel de trepidatii. Ford sustine ca a facut investitii de 180 de milioane de euro in echipamentele fabricii de motoare, unde totul este automatizat si computerizat. In fabrica de motoare lucreaza, in prezent, 400 de oameni.

Craiova, la concurenta cu Germania

Motorul EcoBoost se mai produce si in fabrica Ford din Germania, la Koln, unde lansarea productiei a avut loc la sfarsitul anului trecut. Compania intentioneaza ca motoarele produse in Banie sa aiba aceeasi calitate cu cele fabricate in Germania. Ambele fabrici de motoare din Germania si din Romania au aceeasi capacitate de productie, de 350.000 de unitati. "Acest motor este identic cu cel ce se produce in Germania, pentru ca se asteapta o cerere mare pentru acest motor in anii viitori", a afirmat seful Sectiei de productie motoare. Daca in urma cu o luna, la lansarea Ford B-Max in Romania, presedintele Ford, Jan Gijsen, avansase ideea ca se vor produce anul acesta la Craiova 30.000 de motoare EcoBoost, iar anul viitor in jur de 105.000 de motoare, ieri, la lansarea oficiala a productiei, nici un oficial Ford nu a inaintat vreo cifra a productiei estimate anul acesta. Mai mult decat atat, ei spun ca depinde de cererea de pe piata. "Volumul de productie depinde de ceea ce se intampla pe piata din Europa. Si aici, volumul de productie va fi in functie de cererea de pe piata. Avem o capacitate de productie de 350.000 de unitati aici, dar cat vom produce anul acesta depinde numai de cererea de pe piata", a declarat, pentru GdS, Ian Pearson. De altfel, tot de cererea de pe piata depinde si instalarea schimbului al doilea in fabrica de motoare. "Acum se lucreaza intr-un singur schimb, iar introducerea unui nou schimb depinde, de asemenea, de cererea de pe piata. Din cauza conditiilor dificile de piata din Europa, din acest moment, este foarte greu de previzionat. Noi speram... Si in fabrica din Koln se lucreaza la motoare tot intr-o singura tura. Dupa cum am anuntat, vom aduce 500 de oameni noi in fabrica Ford. Dintre acestia, aproximativ 100 vor fi angajati la Sectia de motoare. Saptamanile viitoare vor incepe angajarile", a declarat Pearson, pentru GdS.

Motorul se asambleaza la Craiova

Marin Toma, managerul de lansare primara a motorului EcoBoost, a precizat, pe parcursul turului fabricii, ca piesele vin de la diversi furnizori agreati de Ford din Europa, se prelucreaza la Craiova si se asambleaza motorul final. El a aratat ca blocul motor vine din Germania, chiulasa - din Bulgaria, iar vilbrochenul - din Spania. Piesele importante sunt turnate in aluminiu si sunt doar prelucrate la Craiova.

Caracteristicile motorului

Henrik Nensen, directorul general al Ford Romania, a spus ca acest motor este "cel mai competitiv la nivel mondial, din clasa motoarelor de asemenea dimensiuni". Motorul asamblat la Craiova va echipa atat autoturismele Ford B-Max, in versiunile de 100 si 120 de cai-putere, Ford Focus, cu versiunile 100 si 125 de cai-putere si, de asemenea, vor fi dotate cu astfel de motoare si vehiculele Ford C-Max. Motoarele care vor echipa Ford B-Max fabricat la Craiova vor ajunge la un consum de combustibil de 4,9 litri la 100 de kilometri (in varianta de 120 de cai-putere), si la emisii foarte mici de CO", de 114 grame pe kilogram, informeaza compania. Ford Europa sustine ca va produce peste 1,3 milioane de motoare EcoBoost si va tripla productia autovehiculelor echipate cu un astfel de motor pe benzina. Oficialii Ford Europa si Ford Romania au afirmat, in repetate randuri, fie la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta, fie in Romania, ca producatorul de autoturisme isi pune mari sperante in productia motorului EcoBoost si in cea a autovehiculului Ford B-Max, care va demara in luna iunie a acestui an.

Ce avantaje are EcoBoost

Cel mai mic motor din gama Ford va avea consum redus de combustibil, iar masinile echipate cu acesta se vor conduce foarte usor. Henrik Nensen spune ca pretul motorului este ceva mai mare, dar investitia in plus este recuperata in primele noua luni de utilizare de catre client, datorita economiei de combustibil care se face si datorita economiei la plata asigurarii obligatorii pentru vehiculul respectiv (RCA). Directorul general al Ford Romania a calculat ca un utilizator al unui vehicul Ford B-Max echipat cu motor EcoBoost va face, intr-un an, o economie de circa 389 de euro la combustibil, iar RCA-ul platit va fi cu 35% mai mic. Specialistii Ford considera acest motor cel mai bun din clasa lui si sunt de parere ca acest lucru este valabil la nivel mondial. Taxa de inmatriculare in Romania pentru un motor EcoBoost de 1.0 litru este cu cateva sute de euro mai mica decat la un motor clasic de 1,6 litri, sustin cei de la Ford.
Productia Ford B-Max, asteptata la Craiova
In luna iunie a acestui an va demara productia vehiculului Ford B-Max in uzina din Craiova. "Au inceput comenzile la dealeri pentru Ford B-Max, dar oamenii vor sa vada masina in show-room-uri. Astfel ca vom expune din masini care au fost fabricate in seria de preproductie, pana cand va incepe productia de serie. Oficial, productia pentru Romania va fi lansata in septembrie", a adaugat Nenzen. Anul acesta se asteapta sa se vanda in Romania 500 de masini Ford B-Max, iar anul viitor - 2.000.