B365.realitatea.net : Mihai Viteazul a revenit la Universitate, dar nu sunt bani pentru amenajarea Pietei.

Cele patru statui de la Universitate au facut astazi drumul inapoi de la Parcul Izvor la Piata Universitatii. Arhitectul-sef al Capitalei spune, insa, ca e nevoie de o rectificare bugetara pentru proiectul de reamenajare a Pietei.
Transportul agabaritic a condus la restrictii de circulatie in oras, iar Piata Universitatii a ramas inchisa pentru masini pana la instalarea definitiva a statuilor, care s-a realizat cu ajutorul unor macarale. Mihai Viteazul, Ion Heliade Radulescu, Gheorghe Lazar si Spiru Haret s-au intors astfel acolo unde ii stie o tara intreaga. De altfel, statuia lui Mihai Viteazul, inaugurata in 1864, este cea mai veche statuie dedicata unei personalitati politice, in Bucuresti.
"Reamplasarea statuilor constituie una dintre ultimele etape ale construirii parcarii de la Universitate, urmand ca, in urmatoarele saptamani, obiectivul de investitii sa fie finalizat. In prezent, structura parcarii a fost terminata in intregime si se lucreaza la finisajele interioare, rampele de acces si amenajarea de suprafata." - arata Primaria Capitalei, intr-un comunicat remis redactiei.
La reamplasarea statuilor a fost prezent si primarul general Sorin Oprescu.

E necesara o rectificare bugetara

Piata Universitatii va fi reamenajata dupa un proiect nou.
"Amenajarea Pietei Universitatii va incepe la mijlocul lui mai. Va dura aproximativ trei luni, dar depinde mult de finantare. Faza de exploatare va fi terminata cu bugetul existent. Pentru finalizarea amenajarii va fi necesara o rectificare bugetara", a precizat pentruB365.ro, arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu.
Primaria Capitalei va plati 115.000 euro pentru proiectul tehnic de amenajare a Pietei Universitatii. De noua imagine a centrului Capitalei se vor ocupa trei tinere arhitecte din Italia, Elvetia si Romania care au si castigat concursul de solutii organizat de municipalitate pentru amenajarea pietei. Ambra Fabi, Simona Dirvariu si Carole Lenoble sunt cele trei arhitecte care vor realiza proiectul tehnic pentru amenajarea Pietei Universitatii.
"Zona pietonala va avea pavaj tratat cu o piatra nobila, iar zona semicarosabila va fi cu piatra cubica. In jur de 20-30% din suprafata va fi amenajata ca spatiu verde. Vor fi multe corpuri de iluminat de dimensiuni medii, asezate la mica distanta unele de altele, in zona pietonala", sustine arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu.
Parcarea de la Universitate va avea trei nivele si 420 de locuri
Parcarea subterana de la Universitate ar trebui inaugurat in luna mai, potrivit ultimului termen oferit de primarul general Sorin Oprescu. Fata de proiectul initial, numarul locurilor de parcare a fost majorat cu inca 40. Astfel, parcarea va avea trei nivele si va asigura 420 de locuri pentru autoturisme si 21 pentru motociclete. In proiectul initial erau prevazute doar 380 de locuri.
Lucrarea este realizata in parteneriat public-privat. Perioada de concesiune este de 34 de ani, timp in care Primaria va incasa de la firma o redeventa anuala ce va varia in functie de veniturile incasate. Astfel, redeventa este intre 4 si 50% din venitul incasat anual de firma. 4% pentru incasari anuale mai mici de 470.000 de euro si 50% pentru incasari mai mari sau egale cu 1.700.000 de euro.
Bucurestenii vor trebui sa plateasca un tarif de 0,36 euro pe ora pentru un loc in parcarea de la Universitate.

Parcari noi

Primarul Capitalei a aratat ca parcarea de la Universitate face parte dintr-o serie de lucrari care vizeaza crearea de noi locuri de parcare in zona centrala si eliberarea spatiilor pe care in acest moment sunt parcate autoturisme:
’’Tot aici in zona urmeaza sa demaram lucrarile la parcarea de pe Edgar Quinet, la cea de langa Cismigiu, in Piata Walter Maracineanu, dar si la cele de langa Sala Palatului’’, a aratat Primarul Capitalei.
La randul sau, directorul Directiei Investitii, Bogdan Hreapca a explicat ca realizarea parcarii de la Universitate va pune la dispozitia bucurestenilor 420 de locuri de parcare pentru autoturisme si 20 pentru motociclete, investitia fiind realizata in parteneriat public privat.
’’Zilele urmatoare incepem amenajarea la suprafata, iar in paralel lucram si la finalizarea parcarii, ceea ce inseamna finisajele si dotarile care au mai ramas de facut. In cateva saptamani o sa fim gata cu totul’’.
In prezent, structura parcarii a fost terminata in intregime si se lucreaza la finisajele interioare, rampele de acces si amenajarea de suprafata.