Pretul variantei Ford B-Max "Ambiente" porneste de la 13.400 de euro pe piata din Romania. Pana in iunie vor fi angajate 500 de persoane in uzina auto din Craiova, iar la finele anului va mai avea loc un "proces substantial" de angajare, pentru fabrica de motoare.
Compania Ford a lansat ieri, in premiera in Romania, noul autoturism B-Max care se va produce la Craiova. Evenimentul a avut loc in incinta Muzeului National de Arta Contemporana din Bucuresti. Prezentator al show-ului a fost vedeta de televiziune Andi Moisescu. Impreuna cu o asistenta a sa, Andi Moisescu a facut "o magie", astfel ca in atentia mass-media au aparut doua autoturisme Ford B-Max, fabricate la Craiova, si care
de-abia s-au intors de la Salonul Auto de la Geneva, unde a avut loc premiera mondiala a vehiculului.

Un B-Max ingenios

Motoul gasit de compania producatoare pentru Fordul oltenesc este "ingenios", o masina atractiva, inovativa, prietenoasa, sigura, asa cum a fost catalogata de oficialii Ford prezenti la eveniment. Inginerul-sef de productie a B-Max, Klaus Peter Tamm, a explicat de ce masina este una "ingenioasa", aratand ca, in primul rand, constructorul s-a gandit ce vrea clientul de la un vehicul: "Clientul vrea sa conduca usor, sa fie confortabil, sa aiba capacitate pentru mai multe bagaje (...) spatiu pentru copii, pentru prieteni. Clientul vrea inovatie, design atragator, siguranta. Vrea sa fie mandru ca are o masina atragatoare, cu care sa circule in siguranta. Aceasta masina este Ford B-Max". La noul Ford care se produce in Banie lipseste stalpul din mijloc, acesta fiind introdus in usi. Usile din spate sunt culisante, iar impreuna cu cele din fata au o deschidere de 1,5 metri. Scaunele din spate se pot rabata complet, pentru a extinde portbagajul. Masina are multa tehnologie incorporata. Sistemul SYNC cu bluetooth, sistem vocal de apelare a persoanelor din agenda telefonica si cu asistenta de urgenta (masina suna singura la 112 in caz de accident, aratand pozitia vehiculului, conform hartilor GPS). Consumul este de 4,9 litri/100 km, iar emisii de CO2 de 114g/km, in varianta de echipare cu motor EcoBoost de 1 litru, in varianta de 100 de cai-putere sau 120 de cai-putere.

Productia incepe in iunie

Presedintele Ford Romania, Jan Gijsen, a precizat ca productia de masa va incepe la Craiova in iunie 2012, iar productia va fi de 60.000 de unitati anul acesta si peste 100.000 de masini in 2013. Un calcul matematic arata ca, daca din iunie pana la finele anului se vor produce 60.000 de masini la Craiova, cadenta de productie va fi de 389 de masini pe zi. Ceea ce inseamna ca intr-o ora vor iesi pe poarta fabricii 24 de autoturisme Ford B-Max, avand in vedere ca se va lucra in doua schimburi.
Tot anul acesta va incepe si productia motorului EcoBoost in Craiova, pentru 2012 fiind programata o productie de 30.000 de motoare de 1 litru. Ford va echipa cu motorul EcoBoost si alte modele Ford, cum ar fi Focus. Cea mai mare parte a productiei va fi livrata pe piata din Europa.

500 de noi locuri
de munca

Jan Gijsen a mentionat ca de saptamana viitoare incepe procesul de recrutare a 500 de persoane, care vor fi angajate rapid, urmand ca la finalul anului sa mai aiba loc alte angajari in uzina craioveana: "Vom incepe productia in iunie, iar pana atunci trebuie sa angajam 500 de persoane. De saptamana viitoare vom fi ocupati cu selectia, pentru ca trebuie sa avem acesti angajati pana in iunie. Avem deja o lunga lista de candidati (...) avem mii de CV-uri". Presedintele Ford Romania a mai precizat ca in trimestrul al patrulea al anului in curs va mai avea loc un nou proces de recrutare si de angajare in cadrul companiei, cand se va infiinta tura a doua la Fabrica de motoare din interiorul uzinei. Oficialul companiei s-a ferit sa dezvaluie numarul de locuri de munca ce vor fi create la sfarsitul anului. El a prezentat fabrica auto din Banie ca avand o capacitate de productie de 300.000 de masini pe an.

Pretul porneste de la 13.400 de euro

Directorul general al Ford Romania, Henrik Nenzen, a aratat ca principalele caracteristici ale Fordului oltenesc sunt patru la numar: calitate, ecologie (Green), siguranta, inteligenta. El a mentionat ca masina va fi fabricata in trei variante, Ambiente, Trend si Titanium, iar pretul de pornire va fi de 13.400 de euro, cu TVA. "Este o masina bine echipata si cu cel mai bun consum de combustibil din clasa sa. In varianta standard are airbag-uri in fata, airbag-uri cortina pe laterale, geamuri electrice, ESP - control electronic al stabilitatii. (...) Pretul este unul special pentru Romania, mai mic pentru ca aceasta masina este produsa in inima Romaniei, la Craiova, astfel incat nu vom avea costuri mari cu transportul in tara", a afirmat Henrik Nenzen. El a adaugat ca anul viitor estimeaza ca se vor vinde 2.000 de vehicule B-Max in Romania, dar ca acest lucru inseamna doar 1,7% din piata de B-Max in toata Europa. Varianta B-Max Ambiente, cu motor de 1,4 litri si 90 de cai-putere, are pretul de pornire de 13.400 de euro, dar in prima serie, vehiculele vor avea drept "bonus" aer conditionat si radio CD cu MP3 player. Varianta Trend porneste de la 14.150 de euro, dar se adauga tehnologia (dotarile standard): incalzire la oglinzi, computer de bord etc. Cea mai scumpa varianta, Titanium - cu motor de 1 litru si 100 de cai-putere -, va avea un pret de pornire de 16.150 de euro, dar va fi livrata cu: butonul de pornire Ford (porneste fara chei), lampi de ceata in fata, iar masinile din prima editie vor fi dotate din fabrica si cu sistemul SYNC, cu sistemul de intrare in masina fara chei, cu senzori de parcare, cu sistemul de Active City Stop, adica masina opreste la viteza mica, daca intampina un obstacol in fata, evitand un accident in aglomerarile urbane. Cu toate dotarile posibile, B-Max ajunge la maximum 17.650 de euro.
De astazi pot fi comandate masinile la dealeri, dar livrarea efectiva se va face in august sau la inceputul lui septembrie.