Gandul informeaza : Planurile SF ale lui Oprescu pentru Bucuresti. Cum arata pe hartie Capitala in 2035.

In aproximativ 25 de ani, Bucurestiul ar trebui sa aiba binecunoscuta autostrada suspendata - reboteazata "inel median de circulatie"-, o eurogara, mult mai multe parcari, o mai buna legatura intre partea de nord, mult mai dezvoltata in prezent, si cea de sud a orasului, un centru istoric cu o alta fata, camere urbane, mai multe spatii pietonale si pentru biciclisti, dar si mai mult spatiu verde. Cel putin asa arata pe hartie planurile primariei generale, prezentate in cadrul Strategiei Bucuresti 2035.
Deocamdata insa primaria a finalizat doar studiile necesare pentru avizarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU) de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB), care va fi inclus in Planul Urbanistic General. Aspectele concrete, precum bugete sau termene de finalizare, lipsesc pentru moment. Lucrurile stau insa putin diferit in cazul autostrazii suspendate, care se afla in faza de aprobare a PUZ-ului si a studiului de fezabilitate de catre CGMB, si pentru care exista estimari de costuri si de incepere a lucrarilor.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana Central Bucuresti

Proiectele cuprinse in PIDU vor fi realizate treptat, in functie de importanta lor pentru locuitorii Bucurestiului. "Din cele 60-70 de proiecte, 12 sunt foarte importante. Intre acestea, construirea de parcari si centre de business pentru tineri", a declarat arhitectului-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu. In urmatorii ani, primaria si-a propus sa construiasca sapte parcari:
1. Parcarea subterana Piata Sala Palatului.
2. Parcare supraterana automatizata str. Tonitza 7-9
3. Parcare subterana Ansamblu Urban Domnita Balasa
4. Parcare subterana Piata Constitutiei
5. Parcari Ansamblu Urban Complex Pod Izvor
6. Parcaj subteran Gradina Icoanei
7. Parcaj subteran Uranus - Piata Rahovei.
Un alt obiectiv al PIDU-ului este recuperarea zonei centrale de la sub de Dambovita. Refacerea legaturii dintre nord si sud este planificata sa se realizeze prin amenajarea unor trasee care sa lege Piata Romana de Rahova. Legatura se va face prin intermediul Podului Calicilor si Podului Izvor.
Vechea Cale a Rahovei va fi recreata prin conectarea prin traseul TUB, de la Uranus la Splaiul Dambovitei, a segmentelor ramase precum strada George Georgescu, care se opreste astazi la bulevardul Unirii.
De asemenea, planurile primarei vizeaza reconfigurarea Cheiului Dambovitei intre Piata Unirii si Izvor, pentru a deveni un loc de promenada, precum si recuperarea spatiilor publice, cum este zona Fantanilor de pe Bulevardul Unirii, si transformarea lor in locuri destinate deplasarii, relaxarii si socializarii.
Pentru Centrul vechi, planurile vizeaza crearea de spatii pentru industria creativa sau pentru mestesugurile traditionale.
Autoritatile promit si reamenajarea unor strazi din centrul Capitalei, precum strada Brezoianu, cu priotitate pentru pietoni si biciclisti.

Autostrada suspendata

Proiectul de 1,3 miliarde de euro, promis de primarul Sorin Oprescu inca din campania electorala, ar putea demara in primavara anului viitor, cu lucrarile la tronsoanele 2-4, cuprinse intre intrarea A3 in Bucuresti si tuneul care va trece pe sub Herastrau. In conditiile in care CNADNR a anuntat ca va incepe lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti, segmentul cuprins intre soseaua de centura a Capitalei si Sos. Petricani, iar primaria trebuie sa creeze legaturile necesare pentru intrarea pe A3, lucrarile trebuie incepute din aceasta zona.
Inelul median de circulatie - tronsonul Colentina -Lacul Morii, asa cum a fost redenumita autostrada suspendata, va avea 13,15 kilometri. Proiectul a fost impartit in 7 zone de referinta sau tronsoane.