REALITATEA.NET informeaza: Autostrada suspendata si 38 de pasaje. Cum ar arata "Bucurestiul lui Oprescu"

"Autostrada suspendata" ar putea deveni realitate! Primarul general Sorin Oprescu vrea ca, in urmatorii 10 ani, sa inchida asa numitul "inel median" al Capitalei. Asta inseamna constructia a 29 de pasaje supraterane, 9 subterane si doua poduri, pe o lungime de 13 kilometri. Costul: aproximativ 1 miliard si jumatate de euro. Oprescu mai viseaza si la transformarea raului Dambovita intr-un loc de promenada.
Cea mai spectaculoasa tinta din planurile Primariei Capitalei este inchiderea inelului median al Bucurestiului. Sau asa numita autostrada suspendata a primarului Sorin Opresscu. Rolul inelului median va fi nu doar de fluidizarea a traficului, ci va face legatura cu cele mai importante trei iesiri spre autoztrazi: Pitesti, Ploiesti si Constanta. Costurile estimate pentru executia inelului median sunt de 1 miliard si jumatate de euro.
In cifre, lucrarea va numara aproximativ 40 de pasaje supraternare si subterane, zece intersectii giratorii, un tunel si doua poduri peste Capitala.
"Asa numita sosea, autostrada suspendata, pentru care ma luasera toti peste picior acum 4 ani, ei bine, cu toata ambitia mea pot sa va spun ca o fac, sper sa putem incepe chiar in toamna anului asta, asa incat in cativa ani sa putem circula in conditii normale", a declarat edilul Capitalei.
Inelul median ar urma sa fie construit prin parteneriat public-privat, cu o mare companie chineza. Edilul general spune ca investitia va fi recuperata prin introducerea unei "buviniete", o taxa pe modelul rovinietei. Oprescu mizeaza si pe un eventual sprijin guvernamental.

Ungureanu ii sprijina ideile lui Oprescu

"Puteti conta pe un parteneriat onest si puternic, pe un dialog serios intre Guvern si domnia voastra", a declarat primul ministru.