B365.realitatea.net informeaza : Proiectele intarziate ale primarului Oprescu

Centrul Vechi trebuia finalizat din vara anului trecut. Noul termen: primavara lui 2012
In vara lui 2011, primarul general anunta ca pana la sfarsitul lunii august toate strazile din centrul vechi vor fi terminate. La sfarsitul verii insa, aveam in continuare santier. Şi cel de-al doilea termen de 11 septembrie, in care primarul dadea asigurari ca pana si Piata Anton din spatele Hanului lui Manuc va fi finalizata, a fost incalcat. "Lucrarile de pe strazile din Centrul Vechi al Bucurestiului vor fi finalizate pana la sfarsitul saptamanii", spunea pe 6 septembrie, intr-o zi de marti, primarul general al Capitalei intr-o emisiune televizata. Patru zile mai tarziu edilul-sef lansa un nou termen. "Lucrarile la Centrul Istoric al Capitalei vor fi incheiate pana la 15 octombrie, insa zona este pregatita pentru evenimentele din cadrul Zilelor Bucurestiului, programate vineri, sambata si duminica", anunta pe 15 septembrie Sorin Oprescu, citat de agentia NewsIn. Ultimul termen a fost lansat la sfarsitul lunii octombrie. Potrivit primarului general, lucrarile de reabilitare a strazilor din centrul vechi vor fi incheiate in 2012.
In acest moment avem in continuare un santier deschis in Centrul vechi dupa ce au fost descoperite noi vestigii. Potrivit edilului-sef noile descoperiri vor fi pastrate si acoperite cu sticla, urmand ca bucurestenii sa se poate plimba deasupra lor.
Conform indicatorilor tehnico-economici aprobati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, pentru reabilitarea Centrului Vechi erau prevazuti 27 milioane de euro. Din aceasta suma, 7 milioane de euro au fost cheltuiti de firma Sedesa, inainte ca Primaria Capitalei sa rezilieze contractul cu aceasta in 2009. In aproape patru ani, societatea reabilitase doar patru strazi din cele 14 cate erau cuprinse in proiect. Dupa rezilierea contractului cu Sedesa, in primavara lui 2010 proiectul este preluat de firma Apolodor.
Pasajul Muncii: Costuri majorate cu 70% si termen de finalizare prelungit cu un an
In luna septembrie a anului trecut, reprezentantii primariei spuneau, in timpul unei vizite pe santierul de la pasajul Muncii, alaturi de primarul general, ca lucrarile de reabilitare a pasajului vor fi terminate in decembrie 2011 , fara liniile de tramvai. La sfarsitul lunii noiembrie insa, Sorin Oprescu a supus aprobarii CGMB un proiect de hotarare care prevedea majorarea indicatorilor tehnico-economici cu 70% de la de la 47,09 milioane lei, cat s-a stabilit in 2006, la 80,19 milioane lei. Proiectul a fost aprobat. In plus, termenul de finalizare a lucrarii s-a prelungit cu un an.
"Datorita mentinerii acceselor de metrou in actuala confiuratie este necesara adaptarea proiectului initial astfel incat sa se asigure functionalitatea integrata atat a metroului si a tramvaiului cat si a caii rutiere in conditiile actuale de trafic", se mentiona in raportul de specialitate al Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.
Prima parcare de tip park&ride din Bucuresti mai intarzie
Tot in 2011 ar fi trebuit sa avem prima parcare de tip park&ride din Capitala, cea de la Baneasa. Construita la capatul liniei de tramvai 5, noua constructie va asigura aproximativ 400 locuri de parcare si va fi destinata navetistilor. Accesul soferilor in parcare se va face pe baza abonamentelor sau a biletelor RATB sau Metrorex. Cu o luna inainte de finalul anului, lucrarile la noua parcare sunt departe de a fi terminate.
Reprezentantii Primariei spun ca parcari de acest tip vor fi construite la intrarile si iesirile din Capitala cu scopul de a decongestiona traficul din oras. Astfel, soferii care vin din afara Capitalei sunt incurajati sa isi lase masinile in aceste parcari si sa aleaga mijloacele de transport in comun pentru deplasarea prin oras. Pe langa cea de la Baneasa, Primaria vrea sa construiasca alte parcari si la Liviu Rebreanu si Pantelimon.
Probleme sunt si in cazul parcarii subterane de la Piata Charles de Gaulle. Lucrarile ar fi trebuit sa inceapa din vara lui 2011, insa nici acum nu exista un nou termen pentru demararea proiectului.

(va urma)