B365.realitatea.net informeaza : Proiectele intarziate ale primarului Oprescu

Pasajul Basarab inaugurat cu doi ani intarziere, incomplet si mai scump cu 300 milioane de lei

Primarul Sorin Oprescu a finalizat in 2011 Pasajul Basarab. Lucrarea a fost insa inaugurata cu o intarziere de doi ani, fara statia intermodala cu lifturi si trotuar rulant si cu o nota de plata incarcata cu 300 milioane de lei fata de bugetul alocat initial. La contractul initial, semnat in 2006, s-au adaugat sase acte aditionale care au scumpit proiectul, dintre care patru semnate de actualul edil-sef.
Statia intermodala cu care se lauda primarul general nu este gata in totalitate nici la sase luni de la finalizarea lucrarilor la Pasajul Basarab, astfel ca nici acum tramvaiul nu poate opri pe Pasajul Basarab, iar bucurestenii nu au acces direct la statia de metrou. La sfarsitul lunii octombrie au fost terminate lifturile si scarile rulante si s-au realizat toate finisajele. Cu toate acestea, statia moderna ramane inchisa pentru ca nu s-a putut monta trotuarul rulant care va face legatura cu Gara de Nord. Potrivit Primariei Capitalei, acesta nu a putut fi montat pana acum, intrucat CFR nu a semnat protocolul cu municipalitatea (n.r. Gara de Nord este in administrarea CFR).
"Montarea trotuarului rulant care faciliteaza accesul calatorilor din zona Pasajului Basarab catre Gara de Nord presupune refacerea infrastructurii si suprastructurii peronului 1, dar si lucrari de amenajare a unei copertine de protectie a calatorilor impotriva intemperiilor", au precizat pentru B365.ro, reprezentantii Primariei Capitalei.
Statia intermodala de la Pasajul Basarab va reuni o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz si troleibuz, linii de metrou, 2 gari de cale ferata la care se adauga spatii special amenajate pentru taxiuri si 2 autogari pentru transport intern si international. Statia va avea doua cai de acces: una pe Calea Grivitei si una pe bulevardul Dinicu Golescu. Accesul se va face pe scari fixe si rulante si cu lifturi.
Lucrarile la autostrada suspendata incep abia peste un an
Proaspat intors din China, in luna martie 2011, Sorin Oprescu spunea ca "primul tarnacop" la autostrada suspendata se va da in toamna acestui an, iar primul tronson va fi gata intr-un an si jumatate. La sfarsitul anului, Planul Urbanistic Zonal nu a fost inca aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. PUZ-ul si studiul de fezabilitate au fost aprobate doar in Comisia de Urbanism si Amenajarea Teritoriului din cadrul Primariei Capitalei.
"Autostrada suspendata" a primarului Oprescu va avea rolul de a inchide inelul median de circulatie al Capitalei si va fi construita mai mult la nivelul solului si subteran decat "suspendata". Artera va avea 13,15 kilometri lungime si va face legatura intre Colentina si Crangasi. (VEZI IMAGINI 3D CU AUTOSTRADA).
In 2011, au inceput lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii si Strapungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu. De asemenea, sunt aproape gata, dar cu intarzieri, Pasajul Pipera si lucrarile din Centrul vechi. In plus, se mai lucreaza la reabilitarea Bulevardului Aerogarii si a pasajului suprateran Baneasa (de langa Elvila).

Ce spun reprezentantii Primariei

B365.ro a solicitat Primariei Capitalei un raspuns privind cauzele exacte ale acestor intarzieri, dar si noile termene de finalizare a lucrarilor. Va prezentam integral raspunsul primariei:
• Pasajul rutier si parcarea subterana de la Piata Charles de Gaulle - PMB este in procedura de modificare PUZ initial, modificare impusa de acceptul Ministerului Culturii si Patrimoniului National in ceea ce priveste Pasajul Rutier Charles de Gaulle.
• Pasajul de la Piata Presei Libere - A fost emis ordinul de incepere pentru servicii de proiectare. A fost intocmit proiectul si PUZ-ul care se afla in dezbatere publica.
• Parcarea park&ride la Baneasa - lucrarile sunt in curs de executie.
• Inelul median (autostrada suspendata) - Studiul de fezabilitate a fost supus spre aprobare in 20 decembrie 2011 Comitetului tehnic economic. PUZ-urile au aviz CTU si sunt in procedura de aprobare (n.r. in ultima sedinta CGMB din 2011 PUZ-ul nu s-a aflat pe ordinea de zi pentru a fi aprobat).
• Statia intermodala de la Pasajul Basarab - Statia este finalizata. Enel nu a instalat inca blocul de masura si protectie la racordul electric. De asemnea, SNCFR nu a semnat inca protocolul de colaborare in vederea realizarii in comun a trotuarului rulant.
• Centrul istoric- Lucrarile sunt finalizate in proportie de 96.5 la suta. Motivele pentru care nu sunt finalizate in proportie de 100 la suta sunt legate de descarcarile arheologice din acea zona.