Gandul informeaza: : Ce cauciucuri sunt acceptate: "Sa aiba insemnele M si S. Nu trebuie neaparat sa aiba fulg de zapada"
"Legislatia prevede ca anvelopele de iarna trebuie sa aiba simbolurile M si S (noroi si zapada). Nu este nevoie sa aiba si insemnul cu fulg de zapada. Doar M si S. Cele de tip "all season" sunt acceptate, doar daca au simbolurile M si S", a spus Stancu Sotir.
gandul a scris marti, citand reprezentanti ai ARR, ca pentru a fi acceptate ca anvelope de iarna, anvelopele care pe langa expresia M plus S (Mud plus Snow) (noroi plus zapada) trebuie sa aiba si anumite semne, respectiv, un fulg de nea si o creasta alpina.
Oficialul RAR a tinut sa arate ca, din punct de vedere legal, si anvelopele vechi de iarna, marcate cu simbolurile M si S, sunt acceptate de legislatie drept cauciucuri de iarna, dar cauciucurile vechi pot fi imbatranite si isi pot pierde din calitatea cea mai importanta - aceea de a fi moale. "Sunt insa si persoane care au anvelope de iarna de acum 3-4 ani, pe care le-au tinut la umbra, cu putina umezeala, si care sunt corespunzatoare. Desigur, cu simbolul M si S", a spus oficialul RAR.

Controversa anvelopelor "all season"

Un comunicat al RAR, publicat miercuri, spre pranz, pe site-ul oficial, arata ca "anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarna". Acesta specifica faptul ca, "intrucat nici in documentatia de specialitate si nici in legislatia aplicabila nu exista vreo referire la anvelopele denumite comercial 'all-season', apreciem ca utilizarea unor anvelope fara marcajul care atesta utilizarea lor corespunzatoare in conditii de iarna este contrara prevederilor legale si se face exclusiv pe raspunderea conducatorului auto".
Ulterior, la circa o ora, comunicatul a fost scos de pe site-ul RAR, care a trimis presei "o completare", care spunea ca de fapt si anvelopele all season ar fi acceptate, daca au inscriptia M si S. "Denumirea de anvelopa all-season este o denumire comerciala care nu defineste cu exactitate tipul de anvelopa omologata pe timp de iarna conform Ordonantei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifica faptul ca anvelopa este omologata si legala este inscriptia literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonantei de Guvern nr. 5/2011. Mentionam insa ca din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului in tari cu o clima ca a Romaniei, acestea fiind destinate mai degraba unor tari cu o clima mai temperata", se arata in "completarea" primita de presa, de la Centrul de Relatii cu Publicul si Informare Presa al RAR.
"Textul Ordonantei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifica Ordonanta Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, utilizeaza termenul "anvelope de iarna", anvelope care se identifica prin utilizarea literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S. Anvelopele de iarna sunt cele care respecta si sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr.54, dupa caz", se arata in primul comunicat al RAR.

Anvelope de iarna "pe toate rotile"

In schimb, pe site-ul Brigazii Rutiere Bucuresti, miercuri la pranz era postat un anunt care spunea fix acelasi lucru, si anume ca "anvelopele all-season (mixte) nu sunt asimilate anvelopelor de iarna, termenul ,,all-season‘‘ fiind doar o denumire comerciala". Anuntul de pe site-ul Brigazii Rutiere Bucuresti aduce insa si o completare, precizand ca "autoturismele trebuie dotate cu anvelope de iarna pe toate rotile".