Etajele doi si trei, plus fatada sunt, deocamdata, atuurile principale ale proiectului Cocor. Galeria Designerilor Romanilor, Cabina de proba virtuala si Cocor Multimedia Channel sunt, de asemenea, si cele mai profitabile nise ale magazinului care odata era ceva, si a vrut acum trei ani altceva si a iesit pana la urma cu totul altceva.
In cel putin o zi de joi, in fiecare luna, etajul doi din Cocor inceteaza sa mai fie unul obisnuit: holul este plin de designeri, vedete si manechine care defileaza in colecrii de pret-a-porter si chiar haute couture. Pentru ca Galeria Designerilor Romani - primul si deocamdata singurul concept de retail care grupeaza designerii romani sub acelasi acoperis - tocmai asta vrea sa ofere: linii noi, explozii de culori si glamour - de obicei, inaccesibile publicului larg -, la care sa aiba acces oricine trece prin zona.
"Pana acum, magazinele designerilor consacrati erau rasfirate prin oras, iar cei mai tineri nici nu aveau unde sa-si expuna creatiile. Noi ii adunam pentru prima oara intr-un singur loc", puncteaza Mirela Mihailescu, directorul comercial al magazinului, ce vede Cocorul altfel decat mall-urile, care reprezinta o "concurenta acerba".
Lansata dintr-o nevoie de diferentiere pe o piata a centrelor comerciale in care toti vand aproape acelasi lucru, Galeria nu creeaza doar identitate, ci e si marea miza a Cocorului pentru profit si vanzari. Acelasi lucru se asteapta si de la fatada multimedia, celalalt atu mai intens dezbătut in presa de business locala. Cat este whishful thinking si cat calcul bine facut?

Cocor ar fi trebuit sa se transforme intr-un mall de lux

Cocorul de azi nu mai seamana cu cel de la care actorul Florin Piersic isi cumpara esarfe pe vremuri. Dar nici cu cel anuntat initial ca va deveni, dupa o renovare care a costat 24 de milioane de euro.
Cocor ar fi trebuit sa se transforme intr-un mall de lux in care sa se vanda Chanel, Dior, Versace, Armani, Gucci, Calvin Klein, Vertu si multe alte branduri la fel de sonore. Magazinul trebuia sa semene - asa cum sustineau, in urma cu trei ani, reprezentantii companiei - cu deja iconicele Saks (New York), Harrods (Londra) sau Galeries Lafayette (Paris). "N-au putut fi aduse" - ofera o explicatie Mirela Mihailescu - "Si marcile de lux s-au repliat o data cu venirea crizei. S-au regrupat si au intrat mai mult prin multibranduri".
Chiar si asa, Mihailescu e multumita: nu s-a potrivit socoteala initiala cu cea de la sfarsit, dar echipa in-house a reusit totusi sa aduca linii create de designeri romani, cunoscuti si mai putini cunoscuti, pentru clientii care nu-si permit haute couture, dar vor totusi sa poarte haine cu eticheta pe care este cusut numele autorului. Mai exact, 32 de creatori de moda isi vand creatiile prin cornere sau magazine monobrand gazduite de intreg etajul doi al Cocorului; printre ei si Mihai Albu, Catalin Botezatu, Mihaela Glavan, Otilia Flonta, Florentina Stoenescu, Elena Perseil, Anca Radulescu, Rhea Costa, Liza Panait sau Doina Levintza. Mirela Mihailescu mai vorbeste despre un atu important: Galeria este o rampa de lansare si pentru numele noi in sistem.
Explicatia vine imediat: "Nimeni nu-i baga in seama de tinerii talentati. Noi le oferim vizibilitate si piata de desfacere. Si contrar parerii generale, preturile la colectiile pret-a-porter sunt comparabile cu cele mass-market", justifica directorul comercial al Cocor interesul companiei de a exploata aceasta nisa care "se dezvolta repede si promite mult". Sistemul de selectie e simplu: oricine are trei recomandari de la profesori sau designeri deja consacrati are sansa sa intre in Galerie. Mai departe, "piata e cea care triaza".
Problemele pe care le au designerii sunt ceva mai complicate decat cele ale retailerilor de fashion in general: pe langa faptul ca targetul e mai ingust, productia creatiilor - unicat sau de serie mica - e si ea destul de costisitoare.
Sursa: www.money.ro