Financiarul.com informeaza: Pe piata auto autohtona s-au vandut mai putine masini ca in Luxemburg.
Vanzarile de autoturisme noi in ducat, care are o populatie de nici jumatate de milion de locuitori, au depasit 13.000 de unitati. In Romania s-au inmatriculat doar 9.600 de masini noi, ceea ce reprezinta doar 0,26% din totalul consemnat in UE
Romania se claseaza abia pe pozitia 21 in Uniunea Europeana din punctul de vedere al volumului de autoturisme noi vandute in primul trimestru, cu un numar de 9.676 de unitati, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor de Autoturisme din Europa (ACEA). Chiar daca a inregistrat o crestere de 9,8% in primele trei luni, piata auto romaneasca ramane mult in urma unor piete pe care, in anii trecuti, le depasea constant. Astfel, Luxemburg, un stat cu nici jumatate de milion de locuitori, a consemnat vanzari de 13.423 de unitati, in timp ce Slovenia, cu o populatie de 10 ori mai mica fata de cea a Romaniei, a inregistrat un volum aproape dublu de vanzari - 16.653 de autoturisme noi. La randul sau, Cehia, cu o populatie de 10 milioane de locuitori, a avut in primele trei luni ale acestui an vanzari auto de peste 42.000 de unitati, iar Ungaria - 11.406 unitati, cu aproape 12% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In urma cu trei ani, Romania ocupa pozitia 11 in Uniunea Europeana din punctul de vedere al volumului de autoturisme noi inmatriculate, inregistrand peste 74.000 de unitati, cu mult peste Luxemburg, Cehia, Ungaria, dar si comparativ cu Austria, Danemarca, Finlanda, Portugalia sau Suedia. Atunci, in Luxemburg se vindeau 13.490 de masini noi intr-un trimestru, in Ungaria 42.559, iar in Finlanda - 46.112 unitati.
Inmatriculari in scadere in martie
In martie, piata auto romaneasca a scazut cu 5,8%, la 3.793 de unitati, de la 4.027 de unitati in aceeasi luna din 2010, Romania avand a saptea mare scadere la nivelul UE. Cel mai puternic declin a fost consemnat in martie de Grecia (-55,2%), urmata de Spania (-29,1%), Italia (-27,6%), Portugalia (-20,6%) si Marea Britanie (-7,9%). Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de autoturisme noi in martie au fost inregistrate in Letonia (+161,4%), Lituania (+118,8%), Estonia (+86%), Finlanda (+38%) si Bulgaria (+29,7%). Tarile baltice conduc si in clasamentul inmatricularilor de masini noi pe primele trei luni - Letonia: +131,7%, Lituania: +108,5% si Estonia: +103,1% - urmate de Slovacia (+33,1%) si Olanda (+24,5%).
De altfel, desi piata auto romaneasca si-a atenuat scaderea, anul trecut in Romania au fost inmatriculate 116.016 autoturisme noi, in scadere cu 18,5% comparativ cu 2009. La nivel european, scaderea a fost in 2010 de doar 5,5%.
Pe primul trimestru, statele cu cele mai multe inmatriculari sunt Germania (670.410 unitati), Italia (668.021 de unitati) si Marea Britanie (611.548 de inregistrari). La nivelul intregii Uniuni Europene, in primele trei luni ale anului s-au inmatriculat aproape 3,67 milioane de automobile noi. Vanzarile realizate in Romania au reprezentat doar 0,26% din totalul consemnat in UE. Datele ACEA nu includ Malta si Cipru, pentru care n-au existat informatii disponibile.
Volkswagen ramane lider
In clasamentul companiilor producatoare, grupul Volkswagen ocupa prima pozitie in T1 2011, cu 740.965 de unitati vandute, in crestere cu 5,6%, urmat de PSA, cu 510.003 unitati. La marci, tot Volkswagen a fost lider de vanzari, cu 394.322 de masini noi. Ca vanzari, cele mai mari cresteri au fost consemnate de Alfa Romeo (+49,9%), urmata de Mitsubishi (+32,8%), Nissan (+20,5%), Volvo (+13,4%) si BMW (crestere de peste 11%). Cele mai dramatice scaderi ale vanzarilor au fost inregistrate de producatorii auto Chrysler (-32,9%) si Mazda (-20,5%). Volkswagen conduce si la vanzarile din statele UE plus tarile EFTA (Islanda, Norvegia, Elvetia), cu 809.413 unitati inmatriculate in primele trei luni ale acestui an.