Romania Libera publica articolul "Arianna Huffington: primadona de pe scena mass-mediei online", din care puteti citi in continuare a doua parte.

The Huffington Post
In 2003 Arianna Huffington a candidat ca independent pentru functia de guvernator al Californiei, concurand cu ArnoldSchwarzenegger. Campania a fost un esec, dupa cum spune ea insasi, dar a descoperit puterea Internetului. O mare parte din banii pentru campanie, aproape un milion de dolari, au fost stransi online.
Dupa cursa prezidentiala din 2004, a avut loc o intalnire la care s-a discutat rolul jucat de mass-media in alegeri. Printre cei care au luat parte la intalnire a fost Kenneth Lerer. Impreuna cu el, Arianna a discutat despre crearea unei platforme care sa fie o combinatie intre stiri de ultima ora si blog colectiv. Acela a fost inceputul a ceea ce avea sa devina The Huffington Post.
A inceput ca un blog de opinii, pentru ca in numai cativa ani sa evolueze intr-un site cu un trafic de milioane de cititori in fiecare luna si cu un continut bogat si diversificat. Din mai 2005, cand a fost lansat, si pana astazi, publicatia s-a conturat intr-un "hibrid" ce pare a fi viitorul mass-mediei.
Arianna a fondat The Huffington Post impreuna cu Keneth Lerer si Jonah Peretti, impotriva torentului de critici venite din media. Ea a marturisit ca popularitatea site-ului a fost un soc pentru ea: "Nu am stiut ca va ajunge pana aici. Am vrut doar sa fac in asa fel incat multe voci cu adevarat interesante sa aiba un loc unde sa poata comenta lucruri interesante si sa ia parte apoi la conversatie".
"Arthur Schlesinger Jr. a fost prima persoana pe care am invitat-o pe blog," afirma Arianna. "Imi trimitea blogurile lui prin fax. Imi amintesc criticile: 'Asta nu e blogging' Cu toate acestea, simteam ca nu conteaza modul in care gandurile unui blogger ajung pe site. In prima saptamana, am avut postari de la Julia Louis-Dreyfus, Larry David, Gary Hart, John Cusack si Walter Cronkite."
"Ziarul online", cum il numeste cofondatoarea sa, a facut din Arianna Huffington un mogul al mediei online si atrage 20 de milioane de utilizatori in fiecare luna, de cinci ori mai mult decat multe alte publicatii online. Ca lider al informatiei agregate pe o piata in continua crestere, The Huffington Post a devenit subiect al dezbaterilor nesfarsite in mass-media traditionala. "Dar in mijlocul acestor dezbateri tot mai aprige, Arianna Huffington pare a fi in elementul sau," sustine publicatia telegraph.co.uk. "A capatat destula experienta cat a fost presedinte al Asociatiei de Dezbateri Cambridge, si cu siguranta s-a bucurat sa fie doar a treia femeie care a indeplinit acel rol".
Nu ii este rusine sa recunoasca faptul ca site-ul este profitabil, dar nu mentioneaza nicio cifra. Valoarea site-ului The Huffington Post a fost estimata la peste 200 de milioane de dolari in 2008, de catre New York Times, si are 80 de angajati permanenti, plus cativa liber-profesionisti.

"Efectul de Facebook"

La 6 ani de la lansarea The Huffington Post, Huffington a fost data in judecata de doi consultanti politici, Peter Daou si James Boyce. Cei doi pretind ca au jucat un rol important in crearea site-ului de mare succes.
Revista Vanity Fair analizeaza ce s-a intamplat in toamna lui 2004, cand Huffington, Daou, Boyce, si alti liberali precum David Geffen, Larry David si Norman Lear, s-au intalnit pentru a discuta despre ceea ce ei numeau "un raspuns democratic la publicatia Drudge Report". Intrebarea pe care si-au pus-o cei de la Vanity Fair a fost de ce au asteptat cei doi consultanti politici sase ani pentru a-si cere drepturile?
Intamplarea a fost comparata cu cea din filmul "Reteaua de socializare" a lui David Fincher, despre batalia in instanta pentru titlul de fondator al retelei Facebook. Daou si Boyce au negat insa ca procesul lor ar avea vreo legatura cu acesta, cu toate ca l-au intentat la doar cateva saptamani dupa premiera filmului.
Procesul ridica doua intrebari, in opinia lui William Cohan, scriitor pentru Vanity Fair: si-au luat Huffington si cofondatorul Kenneth Lerer ideile de la Daou si Boyce fara sa compenseze sau sa recunoasca? Sau vor Daou si Boyce sa puna mana pe banii munciti de Huffington si Lerer acum ca site-ul este profitabil si are succes?
Arianna Huffington sustine ca si-a gasit chemarea cu ziarul ei online. Nu are planuri sa il extinda in afara granitelor Statelor Unite. Fosta concurenta a lui Arnold Schwartzenegger in lupta pentru guvernarea Californiei spune ca nu se va mai implica in politica. "Asta a fost pentru mine. Nu m-am mai simtit asa pana acum. Toate lucrurile care imi plac sunt acum intr-un singur loc. Nu mai am alte planuri profesionale," sustine ea.
Este sigura ca The Huffington Post reprezinta modelul evolutiei jurnalismului. "Jurnalistii au multe de invatat de la continutul generat de public si vice-versa. The Huffington Post face deja profit si e pe picioarele sale. Orice castig in plus este folosit tot pentru ziar si vom continua asa," afirma Arianna.
"Noi numim The Huffington Post ziar. Nu cred ca ziarele vor disparea. Cred ca vor fi mai putine, dar vor exista intotdeauna ziare," a mai adaugat ea.