Noul Swift, cel mai important model din portofoliul Suzuki, surprinde printr-un design revizuit, un interior modern si o dinamica pe masura brandului.
Dintotdeauna marca Suzuki a oferit performanta, dinamism, placerea de a sta in spatele volanului. Insa odata cu lansarea noului Swift 2010, Suzuki inseamna si economie de combustibil, protejarea mediului inconjurator, multiple posibilitati de personalizare si un interior spatios si modern. Toate aceste promisiuni curajoase lansate de catre departamentul de marketing al marcii se adeveresc cu ocazia primului test drive, in cazul nostru lansarea internationala Swift 2010 din Munchen, Germania.


More Swift

Nu putem spune ca modelul Swift a aratat vreodata "depasit" la capitolul design chiar daca era la sfarsit de generatie, insa noul Swift este cu adevarat o incantare a ochiului. Place din orice unghi il privesti si isi pastreaza locul fruntas printre cele mai compacte modele din clasa sa. Noul Swift a crescut cu 9 cm fata de generatia precedenta dar, chiar si la cei 3,85 m de acum, este cu 10 cm mai scurt decat liderul la vanzari din Romania in clasa mica, Ford Fiesta. Ampatamentul a crescut si el - cu 5 cm - acest lucru traducandu-se prin mai mult spatiu pentru pasageri. La exterior nu putem discuta despre o revolutie, ci mai degraba de evolutie - modificari subtile pe principiul "de ce sa schimbi un lucru care functioneaza?".

Noul standard

La interior, noul Swift surprinde placut si pe cei mai carcotasi. Intalnim materiale revizuite, un nou layout al instrumentelor de bord, precum si o grija aparte pentru spatiile de depozitat. Predomina culorile inchise, elegante, asezonate cu cateva elemente menite sa sublinieze sportivitatea tipica marcii. Pozitia inalta de condus, suprafata vitrata de mari dimensiuni precum si stalpii subtiri il recomanda pentru incursiunile in mediul urban, parcarile la limita fiind floare la ureche. Am remarcat faptul ca ESP-ul este standard, precum si armata de airbaguri (7 la numar) care i-au asigurat punctajul maxim, 5 stele, la testele EuroNCAP.

Mai dinamic, mai Swift

Ajuns si pe terenul unde Swift joaca la el acasa - liga dinamica - noul model aduce doua noi motorizari: 1.2 l benzina de 94 CP si 1.3 l diesel de 75 CP, precum si noi elemente tehnice care imbunatatesc confortul, manevrabilitatea si consumul de combustibil. Aruncand o privire pe vanzarile clasei mici din Romania, este usor de observat ca motorizarile mici pe benzina sunt cele mai ravnite. De aceea, propulsorul 1.2 l benzina a beneficiat in cadrul testului de o atentie deosebita, Alin Radu, directorul general Suzuki Romania, confirmand ca planul de vanzari mizeaza pe aceasta motorizare. In ciuda cilindreei reduse, surprinde placut prin raspunsul la turatii inalte, dar si prin consumul bun de carburant care in timpul testului s-a situat in jurul valorii de 5 l/100km in regim mixt. Vioi, destul de sprinten dupa 3.000 rpm, prietenos cu mediul inconjurator (emisii de CO2 de doar 113 g/km), "unu doiu" se descurca onorabil cu cele 980 kg - masa la gol a unui Swift cu motor de 1.2 l. Optional il poti echipa cu sistemul Start/Stop care opreste motorul atunci cand stai la semafor si il reporneste la o simpla apasare a pedalei de ambreiaj, economisind astfel benzina si reducand poluarea.
Pentru Romania, oficial, pretul de pornire pentru noul Swift 1.2, versiunea de baza cu trei portiere, este de 11.000 de euro cu TVA.