Au mai plecat din dealerii Ford, au venit altii in loc. Unora nu le-au convenit conditiile noii structuri a Ford Romania - Compania Nationala de Vanzari - prin care se fac importurile Ford si vanzarile directe catre dealerii interni. Directorul companiei, Paul Flanagan, a declarat, in exclusivitate pentru GdS, de ce au renuntat unii dealeri la contractul cu Ford si ce spun clientii de faptul ca, in fabrica de la Craiova, autoutilitarele usoare Transit Connect asamblate aici sunt testate cate 80 de kilometri pe pista fabricii.

Ford si-a creat propria companie care sa ii reprezinte interesele comerciale in Romania, numita Compania Nationala de Vanzari (CNV) si care, din vara aceasta, a devenit operabila pe piata romaneasca. CNV a inlocuit importatorul Romcar, controlat de omul de afaceri Ion Tiriac. Este o practica, spuneau recent oficialii Ford, ca in tarile in care exista fabrici ale producatorului auto sa se infiinteze companii proprii, prin care sa se realizeze importurile si care sa tina legatura cu dealerii,
respectiv cu service-urile. Managerul Companiei Nationale de Vanzari, britanicul Paul Flanagan, aflat saptamana trecuta la Craiova, la inaugurarea unui nou Complex Ford (show-room si service) detinut de dealerul din Oltenia Plusauto, a precizat, in exclusivitate pentru GdS, care este rolul acestei companii, cum stau lucrurile cu dealerii Ford si ce ii asteapta pe clientii marcii auto de acum incolo. Mai intai, Flanagan a vizitat noul Complex Ford - investitie care a totalizat 1,5 milioane de euro - iar ulterior a participat la festivitatea de deschidere a show-room-ului si service-ului.

Mai aproape de client

Paul Flanagan a spus ca noua companie, care se ocupa si de partea de service si de piese de schimb, are rolul de a eficientiza colaborarea cu dealerii si cu clientii, in sensul ca viitorii clienti vor pastra legatura direct cu Ford, fara prea multi intermediari. Adica, daca este nevoie de componente, de piese de schimb, pana acum clientul informa dealerul, dealerul vorbea cu importatorul, iar importatorul solicita la Ford piesele si toata procedura era de durata. Acum, acest drum s-a scurtat, astfel ca o piesa ceruta ar trebui sa ajunga mai devreme decat de obicei la clientul companiei sau la service-ul autorizat. Flanagan a dezvaluit ca fostul importator detinut de Ion Tiriac "a fost cel mai bun importator din aceasta parte a Europei". Despre CNV el a mai spus ca, desi sediul central al Companiei Nationale de Vanzari este in Bucuresti, este posibil ca zece persoane sa activeze si in Craiova.

Tariceanu si Tiriac sunt acum dealeri Ford

Desi sunt mai multi dealeri decat pe vremea cand Romcar era importator Ford, totusi unii dintre ei au preferat sa iasa din structura, iar altii au intrat. Printre nou-veniti se numara compania Automotive Trading Services (ATS), detinuta de fostul premier Calin Popescu Tariceanu, nimeni altul decat cel care a negociat cu americanii de la Ford, pe vremea cand era oficial al statului roman, preluarea fostei uzine Daewoo din Craiova. De altfel, fabrica chiar a fost privatizata cand Tariceanu inca ocupa fotoliul de premier. Compania Romcar, a omului de afaceri Ion Tiriac, s-a schimbat din importator in dealer Ford. In acelasi timp, dupa ce CNV a intrat pe piata in august, cativa dealeri au ales sa nu mai vanda masini Ford. Surse din piata spun ca ar fi vorba despre dealerii din Iasi, Sibiu, Satu-Mare si din alte orase. Totusi, de ce au plecat unii dealeri cand toata lumea vrea sa lucreze pentru noul producator auto din Romania? Managerul CNV a raspuns fara ocolisuri. "Unii au plecat pentru ca nu au vrut sa faca parte din noua structura, altii au preferat sa lucreze cu alte companii, iar altii nu au fost multumiti de conditiile din acest moment, pentru ca deocamdata nu se poate garanta un anumit nivel de productie", a spus Paul Flanagan.
Acesta nu a dat un raspuns clar referitor la preturile autoturismelor Ford, dupa ce tranzactiile se fac direct cu Ford, prin Compania Nationala de Vanzari, fiind ca intermediari doar dealerii si fara un importator interpus: "Nu stiu detalii, nu intru in detalii despre preturi, dar va pot spune ca dealerii vor fi multumiti".
Masinile Transit Connect, testate intens la Craiova

Intrebat ce spun clientii Ford despre faptul ca autoutilitarele usoare Transit Connect asamblate la Craiova pleaca din fabrica avand deja circa 80 de kilometri la bord, pentru ca sunt testate intens pe pista din curtea fabricii, managerul CNV, Paul Flanagan, a precizat: "Clientilor nostri le face placere sa le testam noi masinile". El a intarit ideea ca Transit Connect este "un vehicul comercial" si ca beneficiul real al clientului consta in calitatea produsului, lasand sa se inteleaga ca acesta este motivul principal al testarii masinilor asamblate in Banie.
Inlocuitor pentru Flanagan
Paul Flanagan a fost inlocuit din functie, conform unui comunicat de presa al Ford Romania. Producatorul auto a anuntat ieri ca noul director general al Companiei Nationale de Vanzari este Henrik Nensen. Acesta lucreaza de 39 de ani in cadrul Ford, iar ultima functie detinuta a fost aceea de director general al companiei de vanzari din Rusia.