Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Centura care ar trebui sa faca legatura intre DN 6 si DN 65, adica sa le perfecteze celor de la Ford o cale de acces la drumul catre Bucuresti. CNADNR spune ca licitatia va avea loc in toamna, dar finantare pentru lucrari inca nu exista si nici exproprierile nu au inceput.

Autoritatile grabesc detaliile pentru Centura de Sud a Craiovei, la cateva saptamani dupa ce in mass-media au aparut informatii conform carora Ford s-ar fi plans ca nu are infrastructura necesara pentru a produce la Craiova cele 250.000 de autoturisme promise. Cum producatorul de autoturisme instalat in Banie are nevoie sa transporte tirurile cu masini catre Bucuresti si nu avea o cale buna de acces la DN 65, oficialii companiei au facut lobby chiar si pe langa presedintele statului pentru o astfel de lucrare de infrastructura. In urma cu cateva zile, guvernul a aprobat printr-o hotarare indicatorii tehnico-economici pentru Centura de Sud, insa nici pana acum fondurile pentru construirea variantei ocolitoare nu au fost alocate. "Au fost aprobati indicatori tehnico-economici pentru realizarea variantei de ocolire Craiova Sud pe o distanta de aproape 6,3 km, lucrare care va include un pasaj rutier si doua intersectii la nivel. Realizarea variantei de ocolire este necesara pentru decongestionarea traficului si dezvoltarea generala a zonei, avand in vedere ca inclusiv Compania Ford va avea astfel acces mult mai usor la restul retelei de infrastructura", a spus, la vremea respectiva, Ioana Muntean, purtator de cuvant al guvernului.

S-a stabilit traseul

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) sustine ca centura va avea o lungime de 6,3 kilometri, iar durata investitiei este estimata la 18 luni. Practic, centura va porni din DN 6 Craiova-Pitesti si va face legatura cu DN 65 Craiova - Caracal - Bucuresti. In acelasi timp, de la poarta fabricii Ford si pana la punctul de plecare al ocolitoarei din DN 6 se va construi o bretea, cel mai probabil pe doua benzi pe sensul de mers. Daca anul trecut existau trei variante ale ocolitoarei, se pare ca s-a stabilit traseul final. "Varianta de ocolire a Craiovei porneste din DN 6 km 216+850, inainte de localitatea Carcea, traseul fiind alcatuit din curbe cu raze cuprinse intre 1.000 si 1.150 de metri, corespunzatoare unei viteze de 100 de kilometri pe ora. Traseul proiectat ocoleste o zona nou-construita (cartierul Magnolia - n.r.) si se continua printr-un pasaj denivelat ce trece peste o cale ferata neelectrificata, Craiova - Slatina - Piatra Olt. Revenirea in DN 65 a variantei de ocolire a Craiovei se face in zona kilometrului 9+360, printr-o intersectie giratorie", spun specialistii de la CNADNR.

Cat va costa

Valoarea investitiei este stabilita la 23,7 milioane de euro, din care construirea efectiva a centurii va costa 13 milioane de euro, iar restul de peste zece milioane de euro vor fi alocati pentru exproprieri si mutarea unor utilitati din zona. Banii provin din bugetul de stat, dar pana la aceasta data nu au fost alocati. CNADNR afirma ca licitatia de executie va fi organizata anul acesta, ceea ce inseamna ca pana la data organizarii ei trebuie sa existe finantare.

Exproprierile merg lent

Centura ar trebuie sa treca pe terenuri de pe teritoriul administrativ al mai multor comune din zona: Carcea, Cosoveni, Pielesti, Malu Mare. La cum se misca lucrurile in Romania, procedurile pentru exproprieri sunt departe de a fi debutat. "Nu am inceput exproprierile, pentru ca noua nu ni s-a transmis nimic de la CNADNR. Chiar le-am cerut detalii, pentru a prinde si noi in PUG (Planul Urbanistic General - n.r.) aceste aspecte, dar se pare ca este o mare secretomanie la CNADNR. Nu avem nici un detaliu legat de Centura", a spus Valerica Pupaza, primarul comunei Carcea. Dupa selectarea variantei finale a ocolitoarei de sud a Craiovei, fiecare localitate si-a delimitat terenurile pe unde va trece centura lunga de aproape 6,3 kilometri.