Toti contribuabilii pot depune on line, incepand cu 7 august, prin intermediul paginii www.e-guvernare.ro, noua declaratii catre institutiile publice, cum ar fi cea privind impozitul pe profit, taxa pe valoarea adaugata, accizele si bugetul asigurarilor sociale, de somaj si de sanatate.
Anterior, doar contribuabilii mari puteau depune on line cele noua declaratii.
"Conform HG nr. 862/2009, publicata in Monitorul Oficial in 7 iulie, depunerea declaratiilor utilizand Sistemul Electronic National (SEN) reprezinta singura modalitate legala de transmitere in format electronic a declaratiilor catre institutiile si autoritatile administratiei publice", se arata intr-un comunicat al ASSI.
Prin intermediul SEN, toti contribuabilii de la nivel national au posibilitatea de a depune on line "Declaratia privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor sociale", "Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor de somaj", "Declaratia privind contributia de asigurari sociale de sanatate", "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat (100)", "Declaratia privind impozitul pe profit (101)", "Decont privind taxa pe valoare adaugata (300)", "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si a fondurilor speciale (102)", "Declaratia privind accizele (103)" si "Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri (390)".
"De asemenea, institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia de a accepta declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin SEN, ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora", se mentioneaza in comunicat.
Pentru depunerea unei declaratii, persoanele juridice trebuie sa solicite ASSI, operatorul SEN, www.e-guvernare.ro, eliberarea unui certificat digital, care va fi valabil doi ani de la data emiterii.
"Pentru utilizarea procedurilor electronice puse la dispozitie prin intermediul www.e-guvernare.ro, persoanele juridice trebuie sa achite un tarif anual de utilizare in cuantum de 46 de lei, fara TVA", se mai spune in comunicat. Potrivit HG nr. 862/2009, pana la sfarsitul anului 2009, ASSI are obligatia de a realiza registrul electronic al institutiilor si autoritatilor administratiei publice din Romania.