Construit in Europa pentru Europa, Hyundai ix 35 ridica din nou stafeta in clasa sa, oferind: 5 ani garantie integrala, transmisibila si fara limita de kilometri, 5 ani asistenta rutiera si 5 ani verificari tehnice periodice.

Desi nu are o experienta de invidiat in constructia de automobile 4x4, numarul mare de unitati Hyundai comercializate a aratat ca marca a gasit solutia castigatoare. Timp de mai multi ani, piata de SUV-uri din Romania a fost constituita din Tucson, Santa Fe si restul. Pur si simplu, concurenta nu avea replica. Vremurile s-au schimbat, majoritatea constructorilor au aruncat in arena SUV-uri din ce in ce mai capabile, iar Hyundai a reactionat. Cel mai nou membru al familiei si totodata inlocuitorul lui Tucson poarta numele de ix 35 si are o misiune dificila: sa mentina si anul acesta marca pe podium. Dupa aproape 700 km la bordul noului ix35, pot spune ca sansele sunt foarte mari.

Punctul pe i

Cum era de asteptat, ix35 a imbratisat aceeasi tendinta lansata de conceptul ixonic, rezultatul fiind un SUV compact care mizeaza pe sportivitate si agresivitate fara a neglija eleganta si bunul gust. Gurile rele spun ca, din anumite unghiuri, se aseamana destul de mult cu Ford Kuga, acesta nefiind tocmai un lucru rau. Cert este ca designul lui ix35 aduce un aer proaspat si este considerabil mai reusit decat al lui Tucson, modelul pe care il inlocuieste. Pe strada, se incadreaza in limita SUV-urilor compacte, atat prin design cat si prin dimensiuni.

Punctul pe z
Interiorul nu frapeaza prin materiale sau imbinari, mai ales cand ne referim la versiunea de 25.000 de euro fara TVA, ci prin layout-ul bordului care are la baza litera Z si multitudinea de dotari demne de o clasa superioara. Partea buna este ca aceleasi materiale si imbinari le gasim si la varianta standard de 15.900 euro fara TVA. Ambianta este placuta, cu o usoara influenta high tech, monotonia lipsind cu desavarsire. Surpriza vine de la raportul excelent pret/dotari. Astfel, pentru 15.900 euro plus TVA primesti un motor de 2.0 l benzina, 166 CP, Euro 5, asezonat la un pachet generos de dotari: ABS, ESP, asistenta la urcarea si coborarea pantelor, aer conditionat manual, airbag sofer si pasager, airbag-uri laterale si cortina, sensor de blocare a usilor in mers, computer de bord, linie audio premium cu radio, CD, MP3, RDS, ceas, 4 boxe, 2 twetere, USB, inchidere centralizata, servodirectie electrica etc. Cei mai pretentiosi pot alege dotari optionale precum: sistem de navigatie, tapiterie din piele, scaune incalzite, camera pentru mersul cu spatele sau trapa panoramica. Astfel, pretul poate ajunge pana la 25.000 euro fara TVA.

Punctul pe diesel






Noul ix 35 este disponibil atat pe benzina (2.0 l si 166 CP), cat si diesel (tot 2l, dar in doua trepte de putere - 136 CP si 184 CP). Daca designul lui Tucson ne duce cu gandul la teren usor accidentat, liniile lui ix 35 ne indruma spre mall sau bordure abordate cu mare grija. Vorbim despre un model pentru care sistemul de tractiune integrala, diferentialul blocabil si garda la sol au trecut pe locul secund. Si este o abordare fireasca, daca intrebam posesorii de Tucson de cate ori s-au incumetat pe un traseu de off road in versiunea light. Cat despre motorizarile, recomand varianta diesel, echipata cu cutie automata. Benzina de 2.0 l nu este pe masura astepatprilor (166 CP pentru 1.535 kg), din cauza etajarii treptei a treia, care refuza sa tina cu soferul (trage doar de la 80 km/h pana la 100 km/h), repriza 60-110 km/h fiind cel mai des folosita pe drumurile din Romania. In schimb, numai de bine despre varianta diesel, care face casa buna cu tractiunea integral permanenta si cutia automata, ambele disponibile optional.