Retailerul francez Carrefour a lansat recent, la Hotel Pullman din Capitala, o gama de produse sub o a doua marca proprie - numita Carreour, din care aproape jumatate fabricate in Romania. Retailerul tinteste sa aceasta realizeze in doi ani 20% din cifra de afaceri a companiei, potrivit lui Arnaud Dussaix, directorul de achizitii al Carrefour.
"Prin aceasta lansare dorim sa ne intarim competitivitate pe piata, oferind produse sub brandul Carrefour, la preturi cu 20% mai mici", a declarat Patrice Lespagnol, directorul executiv al Carrefour Romania.
Carrefour a ales acest moment pentru a lansa gama de produse proprie pentru ca este un context economic favorabil pentru produsele mai ieftine si pentru ca numarul de hypermarketuri si supermarketuri este suficient de mare pentru a sustine distributia produselor.
In prima faza vor fi disponibile 1.200 de articole marca proprie Carrefour, urmand ca in urmatorii doi ani sa se ajunga la 3.500 -4.000 de produse. Produsele marca proprie reprezinta circa 6% din vanzarile retailerului in prezent.
Din cele 1.200 de produse, 800 sunt alimentare si sunt fabricate aproape in totalitate in Romania. Printre producatorii alimentari selectati de retailer se numara European Drinks, Vascar, Orkla si Danone.
Printre ambitiile companiei se numara exportarea produselor Carrefour fabricate in Romania in regiune, in tari precum Bulgaria, Rusia, Polonia sau Turcia, unde nu este suficient de rentabil sa produca. "Avem oportunitatea de a dezvolta marca Carrefour la nivel regional. Cele mai de succes produse vor fi exportate in regiune intr-un an, un an si jumatate", a precizat Dussaix.
Retailerul intentioneaza sa exporte circa 300-400 de produse marca proprie, ceea ce reprezinta si o oportunitate pentru producatorii locali de a patrunde pe alte piete, in cazul in care vor fi selectati.
In Romania produsele marca proprie ale retailerilor reprezinta 5% din vanzari, in timp ce in statele unde retailul modern este mai dezvoltat ajung sa reprezinte pana la 50%.
Carrefour a inregistrat in primul semestru vanzari in valoare de 532 milioane euro, cu 4,8% mai mari decat in prima jumatate a anului trecut.