In prezenta lui Mihai Stanisoara, ministrul roman al Apararii Nationale si a omologului sau olandez, a contraamiralului Dorin Danila, seful Statului Major al Fortelor Navale Romane, a Excelentei Sale Jaap Werner, ambasadorul Olandei la Bucuresti, al lui Mihai Daraban, presedintele Camerei de Comert, Industrie Navigatie si Agricultura (CCINA) Constanta, a corpului diplomatic acreditat la Constanta, a numeroase oficialitati locale din randul carora nu au lipsit Ioan Balan, directorul CN Administratia Porturilor Maritime SA, Paul Branza si Serban Berescu, directorul general si, respectiv, directorul general adjunct Autoritatii Navale Romane, precum si a unor cunoscuti oameni de afaceri din lumea shippingului autohton, cum ar fi Gheorghe Bosanceanu, proprietarul Santierului Naval Constanta la Terminalul de Pasageri din cel mai mare port romanesc a avut loc ieri deschiderea oficiala a Expozitiei Internationale "Naval&Maritime Exhibition Romania". Traditionala manifestare expozitionala, organizata de catre CCINA in parteneriat cu Complexul Expozitional Ahoy din Rotterdam (Olanda), reuneste 38 de firme care isi expun ofertele de produse pentru industria constructoare de nave pe o suprafata acoperita de 380 mp, in interiorul Terminalului de Pasageri din Portul Constanta, a precizat Mihai Daraban. La randul sau, Gert-Jan van den Nieuwenhoff, manager in cadrul firmei Ahoy a precizat ca la Rotterdam aceeasi companie organizatoare de manifestari expo-zitionale din domeniul shippingului organizeaza o expozitie numita Europort ce reuneste cel putin 1000 de expozanti. In Romania, firma olandeza se afla pentru a 7-a data, organizatorii estimand o prezenta de cca. 800-1000 de vizitatori din randul oamenilor de afaceri ce activeaza in domeniul shippingului. Cele 8 santiere navale autohtone, Constanta, Mangalia, Tulcea, Galati si Braila, au inregistrat o cifra de afaceri anuala de 170 milioane de euro si detin nu mai putin de 14. 500 de angajati, la care se mai adauga alti 8. 600 de salariati din industria dezvoltata pe orizontala de aceste santiere navale. In privinta viitorului industriei romanesti a constructiilor navale, Mihai Daraban a declarat pentru "Replica", in cadrul unei conferinte de presa, faptul ca cele 8 santiere navale autohtone vor fi afectate de criza economica actuala, astfel incat, numai in primul trimestru din 2009, comenzile de constructii navale au scazut in Romania cu 180 milioane de euro. (Catalin Constantinescu)