In cursul lunii trecute, Ministerul Economiei si Finantelor, prin Directia generala de sinteza a politicilor bugetare, a transmis in teritoriu tuturor directiilor generale a finantelor publice completarile aduse Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1954/2005 pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, a specificat Vasilica Mihai, directorul executiv al Directiei Generale a Finantelor Publice Constanta.

"Practic ni s-a comunicat ca se modifica clasificatia indicatorilor completandu-se cu noi conturi. Este vorba de "Clasificatia veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetelor locale", Anexa 11, unde in cadrul capitolului "Asigurari si asistenta sociala"-cod 68.11 s-a introdus subcapitolul "Unitati de asistenta medico-sociale", cod 68.11.12", a declarat Laurentiu Mateizer, trezorier-sef in cadrul Activitatii de Trezorerie si Contabilitate Publica. Completarea clasificatiei a fost necesara ca urmare a unor acte normative care prevad posibilitatea infiintarii de unitati de asistenta sociala pe langa consiliile locale, si care pot fi finantate prin intermediul acestora. Totodata, s-a revenit asupra unui paragraf din Legea finantelor publice locale legat de fondul de rulment. Potrivit declaratiei trezorierului-sef, fondul de rulment se poate folosi pentru a finanta o serie de investitii pentru autoritatile publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul colectivitatii. Excedentul anual al bugetului local rezulta din diferenta dintre venituri si cheltuieli si se poate utiliza pentru achitarea unor imprumuturi restante, comisioane, etc., iar suma care ramane se constituie in fond de rulment, care este purtator de dobanda de la bugetul de stat. Acesta poate fi folosit temporar pentru acoperirea golurilor de casa si pentru acoperirea definitiva a deficitului bugetar rezultat la finele exercitiului financiar.

Fondul de rulment poate acoperi si deficitul din activitatea curenta

Fondul de rulment poate fi folosit si pentru realizarea unor investitii din competenta autoritatilor administratiei publice locale sau pentru dezvoltarea serviciilor publice locale in interesul comunitatii. "Anul trecut spre sfarsit au fost alocate foarte multe sume prin hotarari ale Guvernului pentru reparatii de scoli, de exemplu. Primariile nu au avut timpul fizic sa organizeze licitatiile necesare pentru a cheltui banii si au ramas cu ei in fondul de rulment. Acesti bani, sensibil mai multi fata de alti ani, intrand in fondul lor de rulment, de la 1 ianuarie 2007, ca si pana acum, primesc din partea Trezoreriei dobanda aferenta. Pentru ca fondurile nu au fost folosite, cuantumul dobanzilor a crescut, lucru care se repercuteaza asupra Trezoreriei Statului in sensul ca, fata de cat a fost previzionat pentru acest an, adica 2.600.000 lei, s-au achitat pana la aceasta data 3.677.380 lei, reprezentand dobanzi la fondul de rulment, vorbind numai la nivelul judetului Constanta", a mai declarat Laurentiu Mateizer. In anii anteriori, Trezoreria Judeteana platea in medie, anual, dobanzi de circa 1.600.000 lei. Anul acesta fondul previzionat a fost deja cheltuit, solicitandu-se o suplimentare de circa trei milioane lei, bani care ar putea sa acopere necesarul de plata pana la finele anului 2007. "Ceea ce doreste ministerul este sa impulsioneze folosirea banilor fie pentru realizarea de investitii, fie pentru dezvoltarea serviciilor publice locale cu preponderenta in asigurari si asistenta sociala. Se accentueaza posibilitatea cheltuirii de sume pentru dezvoltarea serviciilor locale, consiliile locale putand, in continuare, sa acopere si golurile existente sub forma deficitului rezultat din activitatea curenta", a explicat Laurentiu Mateizer.