Magazinele cu rochii de mireasa din Craiova sunt, pe zi ce trece, tot mai multe. Casa de moda Brumihar a reusit însa sa reziste peste un deceniu pe piata si sa se extinda treptat.Printre voaluri, tuluri, matasuri, dantelarii si flori artificiale, magazinul HarLine al casei de moda Brumihar îsi asteapta clientele înt-o atmosfera cât se poate de calma, tocmai buna pentru o tânara nelinistia, pornita în goana dupa rochia de mireasa dorita. Pentru a ajunge la nivelul de acum - peste 25 de angajati, un magazin propriu în Craiova (HarLine), magazine de desfacere în toata tara (Timisoara, Brasov, Galati, Cluj-Napoca, Constanta, Satu Mare, Baia Mare) si o participare recenta la Fashion Week-Bucharest - au fost necesari 15 ani de munca.  Au pornit de la martisoare Ceea ce este astazi casa de moda Brumihar a început prin a fi o afacere mica, de familie, cu patru persoane. „Imediat dupa revolutie am început sa facem martisoare. Am pornit de la ideea ca trebuie sa facem si altceva“, a declarat Paul Iliescu, managerul firmei. Investitia initiala a constat într-o masina de cusut. Dupa doi ani însa, la propunerea cumnatului sau, s-a hotarât sa dezvolte aceasta afacere, încercând sa ofere pietei ceva ce nu mai exista în acel moment - gablonzuri (cercei, coliere, bratari), pe care le-au produs singuri. „Ne-am dezvoltat foarte mult, pâna în momentul în care am fost în situatia sa asimilam si alte produse. Acestea au fost coronitele de mireasa si florile de nunta (prin 1995 - 1996) si mai târziu (1997 - 1998), rochiile de mireasa si toaletele de ocazie“, a explicat Iliescu. Trecerea la noua etapa n-a fost însa usoara.  Greutatile afacerii cu rochii de mireasa În afara greutatilor legate de fabricare si de gasirea oamenilor potriviti, pe care, conform spuselor lui Paul Iliescu, trebuie, de obicei, sa-i formezi, o treaba extrem de dificila a fost si distribuirea produselor. „Trebuie sa gasesti clienti si sa-i convingi de calitatea produselor tale si de rentabilitatea acestora. Acum exista cerere pe piata pentru aceste produse - important este sa ai marfa potrivita. Când am început noi însa nu aveai cui sa vinzi marfa“, a afirmat Paul Iliescu. Sirul greutatilor nu se opreste însa aici. „Este greu sa faci fata tuturor impozitelor si sa platesti niste salarii bune pentru oameni calificati, mentinând în acelasi timp niste preturi scazute - cele mai cautate sunt produsele ieftine si foarte frumoase“, a explicat managerul casei de moda Brumihar. La acestea se adauga concurenta neloaiala. „Concurenta din tara e stimulativa. E greu însa atunci când lupti cu concurenta neloiala, facuta cu marfa de contrabanda, pentru care nu se platesc taxe si impozite“, a spus Iliescu. Transpiratie, dar si inspiratie În conditiile în care abia din 1999 - 2000 a început sa fie o piata adevarata în ceea ce priveste distributia de rochii de mireasa si accesorii pentru nunta, patronul a reusit însa sa se mentina în piata si sa dezvolte afacerea. În prezent, reprezentantii firmei prospecteaza si piata externa, aplicând în continuare reteta care i-a dus la un asemenea nivel. „E nevoie de foarte multa transpiratie, dar si inspiratie. Sa faci o colectie vandabila în proportie de 80 - 90% este o munca extrem de grea (designul vestimentar este orientat de sotia sa). În plus, este nevoie de extraordinar de multa seriozitate pentru ca risti sa nemultumesti multe femei - orice femeie are 20 de prietene care, daca ea este nemultumita, afla ca produsele tale nu sunt ceea ce pretinzi“, a adaugat Paul Iliescu. Mai mult decât atât, e nevoie de multa diplomatie si profesionalism pentru a multumi mireasa si rudele acesteia, într-un moment unic din viata.  „E loc pentru toata lumea“ Reteta succesului nu se opreste însa aici. „Se fac multe sacrificii - familia este prima sacrificata“, a explicat managerul firmei, care a spus ca atât el (profesor de matematica), cât si sotia (inginer) a trebuit sa renunte la meseria de baza si sa aleaga un alt drum. „Am ales sa facem parte din categoria oamenilor care-si fac singuri destinul“, a spus Paul Iliescu, care a explicat ca aceia care doresc se pot apuca cu succes de o asemenea afacere. „E o piata formata, în dezvoltare. E loc pentru toata lumea“, a concluzionat Iliescu.