Tronsonul modernizat DN 6 Craiova-Filiasi mai are nevoie de reparatii, însa italienii au suspendat contractul si au plecat. Ei vor înapoi garantia de buna executie de 60 de miliarde, însa CNADNR nu vrea sa o dea decât dupa executarea lucrarilor. Contractul de executie încheiat de societatea italiana Grassetto Lavori cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR), pentru modernizarea DN 6 pe tronsonul Craiova-Filiasi, a fost suspendat de antreprenor, din motive financiare. Tronsonul respectiv a fost receptionat pe 22 decembrie 2006, fiind inaugurat de ministrul de atunci al transporturilor, Radu Berceanu. Cu toate ca panglicile au fost taiate, pe anumite tronsoane mai sunt de facut unele reparatii. Canal cu scurgere peste localniciLa iesirea din localitatea Racari, în apropiere de Filiasi, Grassetto Lavori a construit un canal de scurgere a apelor pluviale sub nivelul strazii, pentru a nu fi inundate casele. Problema este ca acel canal nu a fost în întregime acoperit cu „biscuiti“ din beton. Mai mult decât atât, canalul nu a fost prevazut cu o scurgere, asa încât apa se revarsa în curtile oamenilor. Localnicii sunt disperati. De când Grassetto a abandonat lucrarile, au facut demersuri peste tot, inclusiv la Primaria Filiasi si la Prefectura Dolj, însa solutia se lasa asteptata. „Am facut o cerere catre Primaria Filiasi, însa domnul primar Stancioi a spus ca institutia pe care o conduce nu are bani pentru asa ceva. Firma care a lucrat aici n-a mai pus toti biscuitii. Am auzit ca i-au vândut pe la Timisoara. Unii de aici mai au si ei nevoie sa bage masinile în curte. Daca nu este acoperit canalul, nu se poate, pentru ca locul este strâmt“, a spus Constanta Popescu, o localnica a carei curte este permanent inundata. Dionisie Serban, în dreptul curtii caruia se termina canalul de scurgere, era revoltat: „Si-au batut joc astia de la Grassetto! Când ploua torential, ne inunda toate gradinile. Vai de mama noastra! Au spus ca au gresit proiectul. Eu m-am certat cu ei, le-am spus ca le dau foc la utilaje“. În ultimele zile, la fata locului a fost subprefectul Nicolae Giurgiteanu, care încearca sa gaseasca o solutie. Disputa de milioane de euroReprezentantii CNADNR sustin ca sunt în „negocieri“ cu firma Grassetto, pentru ca aceasta sa vina sa-si termine treaba. „Contractul este suspendat din initiativa firmei italiene. Se cer bani pentru unele lucrari, însa nu se poate spune suma pâna ce aceasta nu este aprobata“, a spus Simona Oanca, de la biroul de presa al CNADNR. Pe de alta parte, reprezentantul Grassetto la Craiova, Aristide Poggio, nu vrea sa discute cu presa despre aceasta problema, însa a lasat sa se înteleaga ca nu mai are de facut nici un fel de lucrare. Misterul este lamurit de Ion Dârzu, reprezentantul Hyder Consulting - firma care asigura consultanta pentru aceasta lucrare. „Lucrarile sunt sistate pâna se rezolva problemele financiare. Receptia lucrarii s-a facut pe 22 decembrie 2006, însa cea finala are loc abia peste doi ani, în ianuarie 2009. Pâna atunci, trebuie facute retusurile necesare. Pâna nu se face receptia finala, firma Grassetto nu-si poate încasa garantia de buna executie. Suma este confidentiala, însa, de obicei, aceasta garantie este de 5% din valoarea contractului. La 40 de milioane de euro, cât este lucrarea, ar trebui sa fie vorba despre circa doua milioane de euro“, a spus Dârzu. Final necunoscutItalienii ar putea sustine ca ei au executat lucrarile prevazute în proiect. Unul dintre proiectanti este VIA Design SRL Bucuresti. Un asociat al societatii, Eduard Hanganu, spune ca aceasta firma nu a avut un rol major în proiect. „Firma a facut doar proiectarea de detaliu. De proiectul tehnic, care stabileste solutia aleasa, s-a ocupat alta firma, Search Corporation Bucuresti“, a spus Hanganu. La rândul lui, Stefan Cios, vicepresedintele Search Corporation, ne-a spus ca nu are proiectul la îndemâna, dar ca este foarte probabil ca antreprenorul sa fi gresit: „Nu prea am avut probleme pâna acum cu solutiile tehnice alese. O varianta ar fi ca antreprenorul sa nu fi executat bine lucrarea si sa dea vina pe proiectant. Dar nu exclud nici varianta ca noi sa fi gresit. Proiectul a fost facut acum mult timp si a fost depozitat în arhiva la Ploiesti“, a afirmat Cios.În aceste conditii, este interesant de vazut ce se va întâmpla. Un nou proiect, care include o scurgere pentru canalul pluvial, exista. Sa vedem daca antreprenorul italian va mai vrea sa se apuce de lucru.